Nemcsak a diszkontláncoknál, a klasszikus hiper- és szupermarketekben is egyre nagyobb teret hódítanak a sajátmárkás termékek.
Egy éves az XXXLutz Magyarországon, amely 2020. október 15-én nyitotta meg kapuit ünnepélyes keretek között 6 áruházzal: Budaörsön, Budapesten, Soroksáron, Győrben, Debrecenben és Pécsett. A márka rövid idő alatt hatalmas ismertségre tett szert és a magyar lakberendezési piac meghatározó szereplőjévé vált. Az áruházlánc a születésnapot jelentős akciókkal ünnepli, a Pénzcentrum pedig bemutatja izgalmas történetét.
Az XXXLutz a világ második legnagyobb bútorkereskedő cége. Már 13 európai országban vannak jelen, Magyarország mellett - többek között - Ausztriában és Németországban, Csehországban, Szlovákiában, Romániában, Bulgáriában, Horvátországban, Szlovéniában, Svédországban, Svájcban, Szerbiában és Lengyelországban.
A cégcsoport nagyságát jól mutatja, hogy éves bevétele meghaladja az 5,1 milliárd eurót. Jelenleg összesen mintegy 320 bútoráruház tartozik az XXXLutz csoporthoz ezekben az országokban.
1945-ben a felső-ausztriai Haag am Hausruck városában mindenki ismerte a tiszteletben álló orvoscsaládot, a Lutz családot. Ezt az ismertséget használta ki a legfiatalabb lány, Getrude Seifert, aki újonnan alapított cégét "Lutz Möbel"-nek nevezte el, hiszen édesanyja, Maria Lutz is érintett volt benne.
Az újonnan nyílt anyavállalat sok éven át a festői kis közösségben működött.
Gertrude saját műhelyében készültek az egyedileg, művészien megfestett bútorok, amiknek köszönhetően a vállalat olyan neves ügyfeleket tudhatott magáénak, mint a "Weiße Rössl" hotel a Wolfgangsee tónál, akik szívesen ajánlották vendégeiknek is a Lutz minőséget. Valamivel később a termékkínálat kisebb fa alapanyagú termékekkel bővült, mint például díszitett szekrények vagy ládák, amik nagyrészt helyben készültek.
Az 1950-es évek végén az egyedien díszített bútorok előállítása helyett a nagyobb mennyiségben gyártott bútorokra helyezte a hangsúlyt Getrude Seifert.
A növekvő kereslet hozzásegítette a céget, hogy bútorkereskedővé nője ki magát a vállalkozás. Az új logó is ezt tükrözte: immár "LUTZ MÖBEL"-ként (LUTZ Bútor) vált ismerté. -Családi vállalkozásként az 1970-es években a következő generáció vette át az irányítást. Dr. Richard és Dr. Andreas Seifert, az alapító két legfiatalabb fia, modernizálta a vállalat metódusait és stratégiáját azzal a céllal, hogy a céget piacvezetővé tegyék. Ennek megvalósításában a konkurenciával szemben az első saját kötésű prospektus létrehozása is segített.
Az 1980-as évektől kezdett igazán növekedni a cég: minden évben 2 újabb bútoráruház nyílt, 1990-ben az első üzlet Németországban is megnyitott. A növekedés átlagon felüli sikert jelentett, a 2000. óta XXXLutz néven működő vállalatnak.
A 45 bútorüzlettel 2000-re sikerült az osztrák lakberendezési piac élére kerülnie. 2005-re a második legnagyobb bútorkereskedő céggé vált a világon, és további terjeszkedések következtek. 2014-ben nyílt meg az áruházlánc első webshopja: a vásárlók így még nagyobb kínálatból választhatják ki a megvásárolni kívánt termékeket. Jelenleg Európa szerte 21 online webáruházat működtet a cégcsoport.
Akcióval ünnepelnek
Mint azt a Pénzcentrum az áruházlánctól megtudta, az egy éves születésnapot nagyszabású árengedményekkel ünneplik. 100 népszerű terméket féláron kínálnak, október 11. és 18. között pedig 15% kedvezményt adnak minden ülőgarnitúrára és nappali bútorra.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Rájár a rúd a gyorshajtókra a Balatonnál is, új traffibox-helyszínek vannak
- Elegük van a szemetelő turistákból, inkább kerítés mögé vonulnának
- Polgár Csaba: a megelőzés, a szűrések és a daganatellenes oltások is nagyon fontosak
- Az utolsó utáni pillanatban akart a lehajtóhoz sorolni, meg is lett a baj – videó
- Már kutyát kell bevetniük a halőröknek a Balatonon
- Veszélyezteti az autókat az esővel érkező sivatagi por – azonnal lépni kell