A Pénzcentrum vlogjának legújabb részében Erdélyi Balázs, és Mihályi László mestercukrászok beszélnek az itthoni fagyi helyzetről.
23,7 millió palack bort értékesített itthon és a nemzetközi piacokon 2019-ben a Lidl Magyarország. A diszkontlánc közleménye szerint több mint 5 milliárd forint értékben exportált borokat, így már a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatják magukénak, míg az itthoni értékesítés rekord szintre ugrott közel 12 millió palack eladásával.
A közleményben kiemeleik, hogy a vállalat célja - összhangban a kormányzati törekvésekkel - a hazai borászatok exporttevékenységének támogatása és külpiaci pozíciószerzéseinek elősegítése. Megjegyzik, a vállalat 2014-ben indította el a magyar borászatokat, pincészeteket támogató Lidl Wine Expo Hungary programját, amelynek köszönhetően évről-évre folyamatosan nő a hazai borok népszerűsége itthon és külföldön egyaránt.
A vállalat Európa szerte 12 országba 142-féle magyar bort exportált az elmúlt évben, amelyek közül a top 3 felvevő piacot Németország, Lengyelország és Nagy-Britannia jelentette. A legnépszerűbb borfajtáknak pedig a szürkebarát, a királyleányka, az Egri Bikavér és a Tokaji Furmint bizonyultak.
A külpiaci sikerek mellett kiugróan teljesítettek a magyar borok itthon is, a Lidl Magyarország polcairól közel 12 millió palack fogyott, ami majdnem 23 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest. A hazai tendenciákról elmondható, hogy a magyar vásárlók a magyar borokat részesítik előnyben, az állandó kínálatban szereplő termékek közül pedig az Irsai Olivér a legnépszerűbb.
Emellett kedveltek a könnyed rozéborok és a tradicionális gyümölcsös vörösborok is. A magyar fogyasztókat továbbra is az árérzékenység jellemzi, de a vásárlók sokkal nyitottabbak és egyre növekszik az érdeklődés a minőségi borok felé, így egy-egy üveg palackért hajlandók akár magasabb árat is kifizetni.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- BL-elődöntő élőben: Borussia Dortmund–PSG 1-0
- Reptérfelújítás indul a Balatonnál - a nap hírei
- Nagy Márton: a társadalom elöregedése felpörgeti az egészségturizmust
- Egy rövid közleménnyel zárta le a bohócozásügyet a Magyar Jégkorong Szövetség
- Aláírták Schäfer András jövőjét a Bundesligában
- Illés Fannit komoly betegség hátráltatja, de boldog édesanyaként küzd az újabb olimpiai álomért