Az Aldi Sür több németországi üzletében is bevezette az úgynevezett dupla kasszákat.
A magyarok vásárlási szokásai több ponton is eltérnek a globális trendektől, hazánkban még mindig az olyan klasszikus ajándékokat keresik a vásárlók, mint a virágok vagy az ékszerek.
A fogyasztók továbbra is az élményeket részesítik előnyben az anyagi javakkal szemben. A Mastercard Love Index legújabb adatai szerint Valentin-nap környékén a romantikus kiadások 6 százalékkal, a tranzakciók pedig 17 százalékkal emelkedtek 2015 óta. A magyarok vásárlási szokásai több ponton is eltérnek a globális trendektől, hazánkban még mindig az olyan klasszikus ajándékokat keresik a vásárlók, mint a virágok vagy az ékszerek.
A Mastercard Love Index az előző három év Valentin-naphoz kapcsolódó (2015 - 2017. február 11-14. közötti) kártyás vásárlásainak elemzéséből készült. Az idei kutatás rámutatott, hogy a leggyakrabban hasukon keresztül próbáljuk megnyerni kedvesünket. A vizsgált időszakban vacsorára költünk a legtöbbet: az étkezésre költött összeg a kiadások 40 százalékát teszi ki, 2017-ben pedig a kártyás tranzakciók 75 százalékáért volt felelős.
Ugyancsak jelentősen emelkedett ebben az időszakban az utazásokkal összefüggő vásárlások száma is, úgy repülővel, mint vonattal. A Valentin-napi utakhoz köthető tranzakciók száma 2017-ben 23 százalékkal nőtt, ez a költések 22 százalékát tette ki. Továbbra is nagy kedvenc maradt a szálloda: a Valentin-napra szánt összegek 27 százalékát erre költöttük el.
A Love Index adatai azt mutatják, hogy egyre inkább az élményeket keressük, hiszen a legjobb pillanatokat nem tárgyi ajándékoknak köszönhetjük, hanem olyan életre szóló élményeknek, melyeket a közösségi médiában is szívesen megosztunk.
Nagyobb teret nyert az egyérintéses technológia is - az ilyen tranzakciók száma az összes tranzakción belül 311 százalékkal, összegük pedig 203 százalékkal nőtt 2015 óta. A növekedés a tranzakciók számában ennél kevesebb volt (128%), de összegük az átlagnál jóval magasabb, 501 százalék volt. Vagyis amellett, hogy egyre többször fizetünk egyetlen érintéssel, az így elköltött összegek is egyre magasabbak. Ez nem csak nálunk, de globálisan is igaz, a legnagyobb növekedés a vonatjegyek (1064%), az ékszerek (453%), és a virágok (446%) vásárlásánál volt megfigyelhető.
Miközben a hagyományos Valentin-napi ajándékokra - mint például a virág - 3 százalékkal kevesebb pénzt fordítottunk az elmúlt években, a vásárlási tranzakciók száma 14 százalékkal emelkedett. Ez azt mutatja, hogy bár a virág továbbra is megmaradt a szerelem szimbólumának, egyetlen szál virág sokszor többet mond egy óriási csokornál. A globális trendekkel szemben a magyarokra vonatkozó adatok itt jelentős különbséget mutatnak.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A világ több mint 200 országát lefedő, a vásárlói viselkedést vizsgáló kutatás további fizetési trendekre is rámutatott.
Vajon tervező vagy spontán típusok vagyunk, amikor a szerelemről van szó? Az adatok szerint az ajándékokat egyre inkább igyekszünk időben megvenni, a Valentin-napi vásárlások nagy részét (30%) pedig már február 11-én megejtjük. Az utóbbi három évben ez világszerte összesen 48,8 millió tranzakciót jelentett február 11-14. között, ennek pedig csak mintegy negyede (27%) történt Valentin-napon. Az internetes vásárlás is folyamatosan bővül, az online tranzakciók száma 2015 és 2017 között 136 százalékkal emelkedett.
Az átlagnál többször online rendeljük meg a meglepetést kedvesünknek, a vásárlások 14 százaléka történik így (szemben a 9 százalékos globális átlaggal).
- mondta Eölyüs Endre a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- Kőolajlelőhelyre bukkantak Tura közelében
- Egy hete nem találják az eltűnt autista német kisfiút – leállították a keresést
- Összeakaszkodott a kínai és fülöp-szigeteki parti őrség
- Karddal támadt emberekre egy férfi Londonban
- Saját és nevelt lányát is éveken át abuzálta a volt rendvédelmis
- Napokon belül kezdődik a tavaszi érettségi időszak