Az egzotikus kategóriába sorolható húsfélék, így például a kenguru, a zebra, a teve, a láma vagy a krokodil fogyasztása ritkaságszámba megy Magyarországon.
Egyre többet vásárolunk a neten: 2015-ben az előző évhez képest már 16 százalékkal többet, mintegy 270 milliárd forintot költöttünk el a webáruházakban. Persze ezzel együtt a csalók száma is növekszik, ezért mutatjuk, mire kell figyelni, mik a legnépszerűbb trükkök, lehúzások.
A hazai online kiskereskedelem forgalma tavaly már elérte a 270 milliárd forintot, ez pedig 16 százalékkal haladja meg a 2014-es adatokat. A netes vásárlás során pedig átlagosan 10 100 forintot költöttünk.
Az elektronikus fizetési megoldások továbbra sem tudnak teret nyerni, a teljes online forgalomnak csupán a 16 százalékát fizettük csak így. A legtöbben még mindig az utánvéttel történő fizetési formát kedvelik. Érdekesség azonban, hogy egyre jobban terjed a mobil alapú vásárlás: az online vásárlók egyharmada vásárolt már tavaly az interneten terméket, mobiltelefonja segítségével.
Leginkább a vidéken élők használják ki a netes vásárlás előnyeit. Az új belépők aránya pedig mára csupán 4 százaléka csökkent, vagyis aki eddig nem próbálta a ki a netes vásárlást, azt nehéz rávenni, hogy most belevágjon. A bizalmatlanság persze nem alaptalan, ugyanis sokszor előfordulhat, hogy nem azt kapjuk, amire számítottunk.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) 2014-ben készített felmérésében a vizsgált webáruházaknak 80 százalékában talált valamilyen problémát. 2015-ben pedig a vizsgált webáruházak 88 százalékánál bukkantak valamilyen szabálytalanságra, amiből kára származhatott a vásárlónak.
A legnépszerűbb átverések az online vásárláskor
- Később vagy egyáltalán nem érkezik meg a termék
- Valótlan ár van feltüntetve a honlapon
- A jótállási jegy vagy használati útmutató hiánya
- Hamisított termék küldése
- A postázott termék nem azonos azzal, amit megrendeltünk. (pl. ha a neten látott kép csak illusztráció.)
Fontos tudnunk, hogy a online vásárlások során egy különleges jog illet meg minket,
Amennyiben felmerül a gyanú, hogy a webáruház nem jól tüntette fel az árakat, vagy nem tájékoztatott megfelelően, akkor a lakóhelyünk szerinti illetékes kormányhivatalhoz, a vásárlást követően felmerülő problémákkal kapcsolatban, és minden szerződéssel kapcsolatos jogvitában pedig a békéltető testülethez vagy a bírósághoz fordulhatunk.
Idén februártól már elérhető az uniós békéltető honlap. Legyen szó adásvételről vagy egy igénybe vett szolgáltatásról honlap segít megtalálni azt a békéltető testületet, amely megoldást kínál a céggel fennálló vita rendezésére.
Hogyan előzhetjük meg a bajt?
- Legyen a cégnek címe, ügyfélszolgálati elérhetősége
A legalapvetőbb elvárás, hogy informálódjunk a cégről, akitől rendelni szeretnénk. Semmiképpen ne rendeljük az eladó személyét titokban tartó webáruházból! Arról, hogy a kereskedő valóban létező gazdasági szereplő-e meggyőződhetünk az ingyenesen és elektronikusan elérhető cégjegyzékben. Az ügyfélszolgálatnak pedig az időközben felmerülő kérdéseinket is feltehetjük.
- Hívjuk fel
Vásárlás előtt próbáljuk ki, hogy az adott boltot eltudjuk-e érni telefonon, és hogy van-e lehetőség személyes reklamációra.
- Válasszunk biztonságos jelszót
Ha regisztrálni kell egy boltban, érdemes egy új, csak itt használt jelszót választani. A jelszó legyen biztonságos: álljon legalább 10 karakterből, tartalmazzon kis- és nagybetűket, valamint számokat és írásjeleket.
- Hasonlítsuk össze az árat más oldalakkal
Gyakran előfordulhat, hogy az akciós ár is magasabb, mintha egy másik oldalról rendeltük volna. A túlságosan kedvező ár azonban szintén gyanús lehet, mert fenn áll az esélye annak, hogy a kereskedő ilyen olcsón nem fogja kiszállítani a terméket.
- Ne feledjük a plusz költségeket
Ilyen lehet például a szállítási díj, díszcsomagolás, vagy a gyorsabban megérkező áru extra költsége. De nem szabad megfeledkezni a szállítási költségről sem, ami távolságtól és a szállítás módjától függően is változhat.
Az elektronikus fizetési megoldások továbbra sem tudnak teret nyerni, a teljes online forgalomnak csupán a 16 százalékát fizettük csak így. A legtöbben még mindig az utánvéttel történő fizetési formát kedvelik. Érdekesség azonban, hogy egyre jobban terjed a mobil alapú vásárlás: az online vásárlók egyharmada vásárolt már tavaly az interneten terméket, mobiltelefonja segítségével.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Leginkább a vidéken élők használják ki a netes vásárlás előnyeit. Az új belépők aránya pedig mára csupán 4 százaléka csökkent, vagyis aki eddig nem próbálta a ki a netes vásárlást, azt nehéz rávenni, hogy most belevágjon. A bizalmatlanság persze nem alaptalan, ugyanis sokszor előfordulhat, hogy nem azt kapjuk, amire számítottunk.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) 2014-ben készített felmérésében a vizsgált webáruházaknak 80 százalékában talált valamilyen problémát. 2015-ben pedig a vizsgált webáruházak 88 százalékánál bukkantak valamilyen szabálytalanságra, amiből kára származhatott a vásárlónak.
A legnépszerűbb átverések az online vásárláskor
- Később vagy egyáltalán nem érkezik meg a termék
- Valótlan ár van feltüntetve a honlapon
- A jótállási jegy vagy használati útmutató hiánya
- Hamisított termék küldése
- A postázott termék nem azonos azzal, amit megrendeltünk. (pl. ha a neten látott kép csak illusztráció.)
Fontos tudnunk, hogy a online vásárlások során egy különleges jog illet meg minket,
Amennyiben felmerül a gyanú, hogy a webáruház nem jól tüntette fel az árakat, vagy nem tájékoztatott megfelelően, akkor a lakóhelyünk szerinti illetékes kormányhivatalhoz, a vásárlást követően felmerülő problémákkal kapcsolatban, és minden szerződéssel kapcsolatos jogvitában pedig a békéltető testülethez vagy a bírósághoz fordulhatunk.
Idén februártól már elérhető az uniós békéltető honlap. Legyen szó adásvételről vagy egy igénybe vett szolgáltatásról honlap segít megtalálni azt a békéltető testületet, amely megoldást kínál a céggel fennálló vita rendezésére.
Hogyan előzhetjük meg a bajt?
- Legyen a cégnek címe, ügyfélszolgálati elérhetősége
A legalapvetőbb elvárás, hogy informálódjunk a cégről, akitől rendelni szeretnénk. Semmiképpen ne rendeljük az eladó személyét titokban tartó webáruházból! Arról, hogy a kereskedő valóban létező gazdasági szereplő-e meggyőződhetünk az ingyenesen és elektronikusan elérhető cégjegyzékben. Az ügyfélszolgálatnak pedig az időközben felmerülő kérdéseinket is feltehetjük.
- Hívjuk fel
Vásárlás előtt próbáljuk ki, hogy az adott boltot eltudjuk-e érni telefonon, és hogy van-e lehetőség személyes reklamációra.
- Válasszunk biztonságos jelszót
Ha regisztrálni kell egy boltban, érdemes egy új, csak itt használt jelszót választani. A jelszó legyen biztonságos: álljon legalább 10 karakterből, tartalmazzon kis- és nagybetűket, valamint számokat és írásjeleket.
- Hasonlítsuk össze az árat más oldalakkal
Gyakran előfordulhat, hogy az akciós ár is magasabb, mintha egy másik oldalról rendeltük volna. A túlságosan kedvező ár azonban szintén gyanús lehet, mert fenn áll az esélye annak, hogy a kereskedő ilyen olcsón nem fogja kiszállítani a terméket.
- Ne feledjük a plusz költségeket
Ilyen lehet például a szállítási díj, díszcsomagolás, vagy a gyorsabban megérkező áru extra költsége. De nem szabad megfeledkezni a szállítási költségről sem, ami távolságtól és a szállítás módjától függően is változhat.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Úgy lopják a sajtot Hollandiában, mintha nem lenne holnap
- Kutatás: öt cég okozza a világ műanyagszennyezésének egynegyedét
- Itt a nagy KRESZ-teszt: most kiderül, ki mennyire van képben a szabályokkal
- Csak a szél zavar bele az újabb évszakváltásba
- Másként látja Alekszej Navalnij halálát az amerikai hírszerzés
- Gázolt a vonat Kecskemétnél, késésekre kell számítani a szegedi vonalon