A Pénzcentrum vlogjának legújabb részében Erdélyi Balázs, és Mihályi László mestercukrászok beszélnek az itthoni fagyi helyzetről.
Nagyon résen kell lennünk, hogy észrevegyük a reklámok apró trükkjeit, amivel megpróbálnak rávenni minket a vásárlásra.
Mutatjuk, mivel befolyásolhatnak minket a TV reklámokban, és az utcai hirdetésekben.
1. Színekkel érzelmeket idéznek elő
Nagyon fontos szerepe van a reklámokban a színeknek, ezt használják az érzelmek közvetítéséhez. A következő színekhez az alábbi érzelmeket társítjuk.
- Kék - bizalom
- Piros - izgalom
- Zöld - frissesség
Ezért találkozhatunk például a biztosító társaságok reklámjaiban kék színekkel. Míg, amikor egy élelmiszerlánc a zöldségeket reklámozza a zöld színek dominálnak.
2. Kép a bal oldalra, szöveg a jobb oldalra
Egyszerűen jobban esik a szemünknek, ha a hirdetésben a kép van a bal oldalon és a szöveg pedig a jobb oldalon. A kép így könnyebben megragad a bennük, és mikor elmegyünk vásárolni, beugrik milyen terméket is láttunk a reklámban.
3. Lekerekített sarkok
Ez különösen igaz a reklámban látható tárgyakra, azokból is mindig a kerekített formákat láthatjuk, legyen az - fotel, tv, vagy laptop. Ide sorolhatók továbbá a lekerekített betűtípusok is. Az éles sarkok láttán az emberek éles tárgyakra gondolnak a mindennapi életből, és ez a fájdalom gondolatával társul, ezért jobb választás a kerekített forma.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
4. Nagy pupillák
A hirdetésekben gyakran találkozhatunk nagy pupillákkal, mert az emberek a nagy pupillát vonzóbbnak találják. Ezért sokszor a plakátokon felnagyítják a modellek pupilláit.
5. Termék a jobb kézben
Az emberek a reklámokban általában a jobb kezükbe fogják az eladni kívánt terméket. A kutatások megmutatták, hogy ezt így vonzóbbnak találjunk, mert sokan a jobb kezességgel tudnak azonosulni.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- BL-elődöntő élőben: Borussia Dortmund–PSG 1-0
- Reptérfelújítás indul a Balatonnál - a nap hírei
- Nagy Márton: a társadalom elöregedése felpörgeti az egészségturizmust
- Egy rövid közleménnyel zárta le a bohócozásügyet a Magyar Jégkorong Szövetség
- Aláírták Schäfer András jövőjét a Bundesligában
- Illés Fannit komoly betegség hátráltatja, de boldog édesanyaként küzd az újabb olimpiai álomért