25 °C Budapest

Sorra dőlnek be a közösségi vásárlói oldalak Magyarországon

Pénzcentrum
2013. május 28. 12:12

Villámgyorsan koncentrálódik a közösségi vásárlási piac Magyarországon: 2012 végére 100-ról 17-re csökkent az ilyen oldalak száma (az eNET statisztikája alapján) - hangzott el a piacvezető Bónusz Brigád keddi, évértékelő sajtótájékoztatóján.

A tavalyi 89 százalékos forgalomnövekedés 1,86 milliárd forintos forgalmat, és 16 millió forintos nyereséget jelentett a piacvezető közösségi vásárlási oldal, a Bónusz Brigád számára - hangzott el a cég mai sajtótájékoztatóján. A forgalomhoz képest alacsony bevétel elsődleges oka, hogy a Bónusz Brigád hatalmas összegeket költ fejlesztésre - mondta el Kaprinay Zoltán, a közösségi vásárlási oldal egyik alapítója.

A bónusz nem kupon, a kupon nem bónusz
A Bónusz Brigád a kezdetektől fogva igyekszik megkülönböztetni magát a hazai kuponos cégektől. Kommunikációjuk alapvetése, hogy a kuponok az olcsóságról, az árleszállításról, kiárusításról szólnak, ezzel szemben a Bónusz Brigád bónuszai minőséget és hozzáadott értéket képviselnek.

Hangsúlyozzák, hogy a vásárlóknak a törvényben előírt 8 nap helyett 14 napjuk van, hogy elálljanak a vásárlástól. Partnereikkel kötött együttműködési szerződésükben szerepel, hogy a brigádtagokat kiemelt vendégként kötelesek kezelni.


Kaprinay a Pénzcentrum.hu kérdésére elmondta: a statisztikák szerint a talpon maradt közösségi oldalak túlnyomó többsége nagyon alacsony forgalommal dolgozik, sok cég a saját piacát védve hozott létre ilyen oldalakat. A cégvezető idei év egyik legnagyobb feladatának tartja, hogy jobban megkülönböztessék magukat a több piaci szereplőtől, hangsúlyozva, hogy a bónusz nem kupon (erről bővebben keretes írásunkban).

Heller Gábor, a Bónusz Brigád másik alapítója hozzátette: hamarosan divat és luxus kategóriákkal bővül a Bónusz Brigád kínálata, ebben a szegmensben komoly piaci rést látnak még (ruházati sikek, kiegészítők, parfümök, táskák kerülnek a luxus termékkörbe). Tovább bővítik a rendkívül sikeres utazás kategória kínálatát is, illetve több FMCG-termékre (például élelmiszerre) számíthatnak a vásárlók.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Tavaly jelentősen növekedett az eladott termékek aránya, így már 17 százalékot tett ki a termékértékesítés. A szolgáltatásoknál és a termékek területén is megfigyelhető volt a szezonalitás erősödése, ősszel és télen az egészségmegőrző szolgáltatásokat keresték sokan, nyáron és tavasszal az utazások és a szabadtéri programok iránt nőtt meg az érdeklődés.

Az egészség az új trend

2012-ben megnőtt az egészségügyi szolgáltatások és termékek népszerűsége, 6 ezer vásárló választotta például a fogászati, szemészeti, egészségügyi szűrővizsgálatoka, fogászati kezelésre 9 ezren jutottak el, a teljes egészség kategóriában 20 ezer bónuszt vettek meg 2012-ben.

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 29. hétfő
Péter
18. hét
Április 29.
A tánc világnapja
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem