Ugyanaz a magyar tészta háromszor drágább Magyarországon, mint a romániai Nagykárolyban.
345 milliárd forintot költöttünk tavaly saját márkás élelmiszerekre - derül ki egy friss kutatásból. A számok azt mutatják, hogy a spórolós fogyasztók számára egyre kevésbé fontosak a klasszikus márkatermékek. Szinte már természetes, hogy ebben is a diszkontok - azaz a Lidl, az Aldi, a Penny Market - tarolnak.
MOST ÉRKEZETT! Változik a boltok nyitva tartása Magyarországon - KATTINTS!
Közel 345 milliárd forintot költöttek a vásárlók a boltláncok saját márkás élelmiszereire tavaly. A növekedés egyik oka, hogy tíz magyar fogyasztóból nyolcan változtattak költési szokásaikon, mert háztartásuk kiadásaikon spórolnak. Közülük kétharmad rész olcsóbb élelmiszerekre váltott, amelyekbe beletartozhatnak a láncok saját márkás árucikkei is - derül ki a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat friss kutatásából.
A Nielsen szakértői szerint a másik ok, hogy a modern boltláncok közül új üzletet számottevő mértékben szinte csak a diszkont csatornában nyitottak a legutóbbi időszakban.
Bővebben a diszkontok terjeszkedéséről: Az Aldi és a Lidl titkai: a magyar vásárlók csak néznek...
Bővülő bolthálózatuk is közrejátszik abban, hogy a diszkontokban kiemelkedő szerepet játszanak a saját márkás élelmiszerek: részarányuk 62-ről 63 százalékra emelkedett a csatorna teljes bevételéből, éves összehasonlításban. A diszkont az egyetlen üzlettípus, amelynek élelmiszer forgalmán belül nőtt a kereskedelmi márkák aránya tavaly.
A mirelit és az állateledel
Leginkább az állateledel és a mélyhűtött termékek vásárlói részesítik előnyben a kereskedelmi márkákat, amelyekre a két kategória forgalmából 51, illetve 45 százalék jutott múlt évben, értéket tekintve. Legalacsonyabb a kereskedelmi márkák - értékben mért - piaci részesedése alkoholos italoknál 15, valamint édességeknél 19 százalékkal, a tavalyi adatok szerint.
Háztartási vegyiáruk és kozmetikumok közül több mint 50 milliárd forint került a boltok pénztáraiba kereskedelmi márkás árucikkekért tavaly. Ez a Nielsen által mért 70 kategória teljes bevételének 17 százaléka; 1 százalékponttal több, mint tavalyelőtt.
Itt is a diszkont aránya a legmagasabb; 58 százalék tavaly, míg egy évvel korábban 56. Nőtt a drogéria mutatója is, 16-ról 17, és a hazai láncé is, 15 százalékról 16-ra. A szupermarketé 1 százalékponttal csökkent, 20 százalékra. Stabilan 8 százalék a hipermarket részaránya.
Ebben a termékkörben háztartási papírárunál és babaápolási termékeknél jut a legnagyobb arány a fogyasztók költéseiből a láncok saját márkáira; mutatójuk előbbinél 42, utóbbiaknál 30 százalék. Legalacsonyabb a hajápoló és szájápoló termékek közt a kereskedelmi márkák piacrésze; 7-7 százalék, a Nielsen múlt évre vonatkozó adatai szerint.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Nem csak a márkákon spórolunk
Kevesebb alkalommal mennek el a családok vásárolni, mint a megelőző években, leginkább így próbálják ésszerűsíteni kiadásaikat - mondták el néhány napja egy sajtótájékoztatón a GfK Hungária piackutató vezetői. Leszoktunk arról is, hogy komolyabb élelmiszer-tartalékokat halmozzunk fel, kevesebb van a spájzban, a kamrában.
Kipróbáltuk: így működik a Tescónál a netes vásárlás + fotók - KATTINTS!
A vásárlók különböző stratégiákat dolgoznak ki, azaz apró vásárlási, ésszerűsítési trükkökkel élnek, például a helyettesítés lehetőségével, azaz nem vesznek szénsavas üdítőitalokat, hanem a szörp+ásványvíz kombinációt alkalmazzák. Csökkentik a megvásárolt mennyiséget, elmozdulnak az olcsóbb termékek felé, és szinte minden területen lehet találkozni olyan termékkategóriákkal, amiket egyszerűen elhagynak a vevők. Évről-évre kevesebbet járunk a boltokba: a diszkontok kivételével mindegyik áruháztípusnak csökkent a látogatószáma, azaz csak annyiszor vásárolunk, ahol szükséges. Néhány alap-élelmiszer - például a liszt- liszt kivételével gyakorlatilag mindenből kevesebb fogy, egyes drágább kategóriákból - gyümölcslé, energiaital - jóval kevesebbet vásárolunk.
Húsvétkor 15 ezret költünk
A húsvéti ünnepekhez kötődő vásárlások nyomán 40-45 milliárd forinttal megnőhet az élelmiszer áruházak értékesítése az év eleji hónapokhoz képest az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) várakozása szerint.
Márciusban az értékesítés mennyisége is emelkedhet az előző év azonos időszakához képest, az elmúlt öt évben ugyanis - egy időszak kivételével - a húsvéti időszakban nőtt az élelmiszer-fogyasztás az előző évekhez képest - emeli ki az OKSZ keddi közleménye.
Az árak viszont mérsékeltebben nőhetnek az idén húsvétkor. Míg tavaly az élelmiszerek és élvezeti cikkek fogyasztói ára egyrészt a termelési költségek emelkedése, másrészt az adóváltozások miatt 7,8 százalékkal emelkedett, addig 2013-ban enyhült az árnyomás az év elején.
A húsvét előtti hetekben elsősorban a tojás, sonka, csokoládé, szeszesital, továbbá a kölni, valamint a játékok vásárlása nő nagyobb mértékben. Felmérések szerint sonkára 8 milliárd, húsvéti édességekre 6 milliárd forintot költenek a vásárlók és hasonló értékben fogy a tojás is. Egy család átlagosan 15 ezer forintot költ az ünnepekre. Az üzletek a szokásos gyakorlatnak megfelelően húsvét vasárnap és hétfőn zárva lesznek, így csütörtökön, pénteken és szombaton várható a legnagyobb ünnepi roham az üzletekben.
Ezzel etetnek minket a boltok: féltve őrzött igazság derült ki több méregdrága, márkás élelmiszerről
Egyre népszerűbbek Magyarországon az áruházláncok sajátmárkás termékei. De mekkora kompromisszumot kell kötnie annak, aki ezekre cserélné le márkás kedvenceit, hogy spóroljon?
Rengeteg magyar kedvenc termékét változtatják meg: ennyit a legendáról, ezt is megtépte az idő szele
Hamarosan kapható lesz kés nélküli svájci bicska is, a cég ezzel reagál az egyre szigorodó nemzetközi szabályozásokra.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Most hétvégén országos állateledel-gyűjtés: online térkép mutatja az adománypontokat
Május 11-12-én 10 és 16 óra között, harminchat helyszínen, az ország valamennyi INTERSPAR áruházában.
- Itt a válasz a mátrai viperapánikra
- Több mint 100 ezer ember hagyta el Rafah városát
- A Fidesz és a KDNP állította a legtöbb jelöltet
- Orbán Viktor: már 2009-ben megállapodtunk a magyar-kínai kapcsolatok erősítéséről
- Új sztárfotók készültek a Bükkben kóborló medvéről
- Exkluzív bejelentés - Majoross Gergely lesz az új jégkorongkapitány