21 °C Budapest

Így vásárolunk a jövőben: integetünk a tévének, hozzák az ebédet

Pénzcentrum
2012. október 12. 05:13

Egyre izgalmasabb lehetőségek állnak a bankkártya utáni korszak vásárlói előtt - a kérdés ugyanis már egyáltalán nem az, hogy mi jön a készpénzes fizetés után, hanem az, hogy milyen fizetési, vásárlási lehetőségek vannak a bankkártyán túl. A legnagyobb technológiai világcégek pedig egyre intenzívebben keresik azokat a lehetőségeket, amelyek újabb és újabb ötletekkel ragadják meg a fogyasztó érdeklődését, ösztönözve őket az egyszerű és élményszerű vásárlásra, pénzkezelésre. Magyarországról egyedüliként a Pénzcentrum.hu kapott meghívást arra nemzetközi sajtó-háttérbeszélgetésre, amelyen a legfrissebb fejlesztésekbe, kutatásokba nyújtott bepillantást a MasterCard szerdán, az írországi Dublinban.

Izgalmas és érdekes fejlesztésekkel készülnek a multinacionális fizetés-technológiai cégek a bankkártya utáni korszakra - derült ki a MasterCard Innovation Showcase elnevezésű dublini rendezvényen, amelyen a legújabb, eddig -részben- titokban fejlesztett- technológiákat mutatták be a világ kéttucatnyi országából érkezett újságíróknak. Az új fejlesztések között szerepel a biometrikus személyazonosítás, a kézzel irányítható TV-s vásárlás, sőt, a filmekben bemutatott termékek online megrendelése is.

A MasterCard által bemutatott egyik legérdekesebb - és már a gyakorlatban is működő példa- Dél-Afrikából származik, ahol a különböző szociális juttatásokat, segélyeket nem készpénzben, hanem bankkártyán kapják meg a jogosultak. A bűnözők azonban egyre inkább specializálódnak a bankkártyás csalásokra, sokszor jogosulatlanul vesznek fel készpénzt bankkártyákkal. Az ilyen bűncselekmények megelőzésére fejlesztették ki a biometrikus módszert, ami a gyakorlatban úgy működik, hogy a készpénzfelvétel, kártyahasználat csak ujjlenyomat és/vagy hangazonosítással lehetséges, de a rendszer hamarosan arcfelismeréssel is tudja majd azonosítani a felhasználót.

Ujjlenyomat-azonosítás ATM-használat előtt (Fotó: MasterCard)

Az új fizetési lehetőségek új teret nyithatnak a reklámok és a vásárlás gyors összekapcsolásában is. Egy látványos példával érzékeltetve: telefonunkon, táblagépünkön, számítógépünkön lapozzuk kedvenc magazinunkat, amiben meglátunk egy parfümhirdetést. Ahelyett, hogy bemennénk a drogériába, vagy megkeresnénk a webshopot az interneten, egyszerűen ráklikkelünk a termékre, amelyet egy kattintással behelyezünk virtuális bevásárlókosarunkba, kiválasztjuk, hogy melyik (céges vagy privát) bankkártyánkkal szeretnénk kifizetni a terméket, és PIN-kódunk megadása után már kész is a rendelés, várhatjuk a házhozszállítást. Ugyanez működhet például kedvenc focicsapatunk kedvenc játékosának mezével: az online sportújságban látok egy képet a focistáról, akire kattintva egyből megrendelem a nevével ellátott mezt, a termék akár a következő meccsen vár engem az ugyanilyen egyszerűen megvásárolt ülőhelyemen a stadionban.

Hasonlóan látványos megoldással ötvözhetik akár a mozifilmekben, TV-sorozatokban egyre gyakrabban látható termékelhelyezést (product placement) a vásárlással. A Marley meg én című filmben Owen Wilson egy nyakláncot ajándékoz szerelmének, akit Jennifer Aniston alakít. A filmet nézve ennél a jelenetnél felugrik egy reklámablak (akár táblagépen, laptopon vagy okostévén nézzük - ez utóbbi egyébként jó eséllyel sokaknak van, akik az elmúlt egy évben vásároltak új készüléket), és ha akarjuk, megállíthatjuk a filmet, ráklikkelhetünk a nyakláncra, és egyszerűen megrendelhetjük azt.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Integetünk a tévének, így vásárolunk (Fotó: MasterCard)

Az interaktív vásárlásra jó példa az a fejlesztés, amely az úgynevezett kinect technológiát használja (ez a Microsoft által kifejlesztett, alapvetően az Xbox 360 játékkonzolhoz használt mozgásérzékelő, amely kivetíti mozgásunkat a televízió képernyőjére) egy okostelevízióval. Nézzük otthon Horst Fuchsot a televíziós vásárlás élő legendáját, amint a német acél pengékkel készült V-gyalut kínálja megvásárlásra. Beállunk a TV elé, és két egyszerű "integető" karmozdulattal megragadjuk a terméket, behelyezzük azt virtuális kosarunkba. Ha pedig inkább valamilyen ennivalót rendelnénk, szánk elé tesszük a kezünket, ezzel jelezve a rendszernek, hogy váltson az élelmiszer-kínálatra.

A megoldások többsége természetesen egyelőre csak "laboratóriumi" körülmények között működik, és bőven a fejlesztési szakaszban vannak, kérdés, hogy melyik lesz az, amelyik kiállja a próbát, és használhatjuk a gyakorlatban is.

A Pénzcentrum.hu a következő hetekben több cikkben is foglalkozik a legújabb fizetési technológiákkal, bemutatjuk a bankkártyákban és a mobilfizetésben, QR-kódos vásárlásban rejlő lehetőségeket is.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 7. kedd
Gizella
19. hét
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm