Ismét sztrájkba léphetnek a buszsofőrök, ha a január 16-i bértárgyaláson sem sikerül megegyezniük a Volánnal a szakszervezeteknek.
A VEKE a károk megtérítését, a tarifaemelés visszavonását és a sztrájktörvény módosítását követeli. Súlyos vereséget szenvedtek az utasok és szenvedett a közösségi közlekedés ügye az elmúlt héten - derül ki a a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület közleményéből.
Az adófizetők pénzén játszadozó, az utasokat semmibe vevő városvezetés és kormánybiztos, BKV-menedzsment és az egymással is háborúzó szakszervezetek pulykapénz-színjátéka milliárdos nemzetgazdasági károkat okozott és havonta közel tízezer forintot fizető utasok százezreit hozta lehetetlen helyzetbe. A VEKE mindhárom felet felelősnek tartja a kialakult helyzetért és felszólítja mindegyiküket, kérjenek bocsánatot az utazóközönségtől, az adófizetőktől és teljes mértékben kártalanítsák őket!A bocsánatkérésen túl azt is követeli a VEKE, hogy a havi bérletek érvényességét az elmaradt szolgáltatás napjainak számával hosszabbítsák meg, az éves bérlettel rendelkezőknek pedig 2011-ben ezzel arányos kedvezményt biztosítsanak. Elmaradt szolgáltatásnak tekinthető ugyanis a sztrájk hat napján túl a sztrájk előtti munkalassítás is, valamint azon esetleges napok, amíg a sztrájk után a Paraméterkönyv szerinti forgalmi rend helyreállítása maradéktalanul nem sikerül.
A VEKE a városvezetést is felszólítja, hogy a Fővárosi Közgyűlés januári ülésére terjesszék be a februártól esedékes, értelmetlen és káros, további utasvesztést eredményező tarifaemelés visszavonását! Álláspontunk szerint a kártalanításnak a bérletvásárlókon túl minden olyan munkáltatóra is vonatkoznia kell, akik bizonyíthatóan súlyos többletköltségekbe verték magukat a sztrájk miatt és minden olyan munkavállalóra, aki a szolgáltatás kimaradása miatt bizonyítható kárt szenvedett, például elvesztette állását.
Mindezen túlmenően a sztrájktörvény módosítását is szükségesnek tartják, mivel a közszolgáltatások körébe sorolt közösségi közlekedésnél garantálni kell az elégséges szolgáltatás biztosítását, mely az üzem jellegzetességei miatt a kibocsátott teljesítmény legalább 50 százaléka kell legyen, ágazatonként és területenként.
A rendszeres meghibásodások kiküszöbölése érdekében a főpolgármestert és a BKV vezetését is felszólítják, hogy közösen tegyenek kötelezettségvállalást a legrosszabb állapotú autóbusz és trolibusz típusok helyett megbízható minőségű, komfortos új járművek beszerzésére, továbbá az alkatrészellátás zavartalan biztosítására, a megfelelő létszámú karbantartó szakember felvételére! A január eleji tömeges jármű-meghibásodások rámutattak: a BKV karbantartási gyakorlataiban bőven van hiányosság és elmaradás, nem csupán a járművek életkorából adódnak a kimaradások, hisz a legújabb járművek is meghibásodtak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az immár hetek óta teljesen megbízhatatlan szolgáltatás nyomán borítékolható, hogy tovább fognak csökkenni a BKV jegyárbevételei, sokan autóra váltanak és meredeken nőni fog a bliccelők száma is. Az utasok lojalitása is megszűnt, mindhárom fél irányába. Az eredmény dugókban, környezetszennyezésben, időveszteségben, idegeskedésben, kevesebb BKV-bevételben és felbecsülhetetlen nemzetgazdasági károkban testesül tehát meg.
Nem a BKV-t kell megmenteni, hanem a budapesti tömegközlekedést. Ha kell, több, más szolgáltatóval és biztosan sokkal erősebb megrendelői és utasoldali kontrollal. A BKV megérett a totális változtatásra, züllötté és tarthatatlanná vált. Olyan közösségi közlekedési szolgáltatási rendszert kell létrehozni, ahol nincs az a szolgáltató, nincs az a szakszervezet, amely vissza tud élni a helyzetével és nincs az a politikus, amely fel tudná használni őket önös céljaira. Erre vannak európai példák, csak az szükséges, hogy ezeket észrevegyük és a közvélemény kikényszerítse az önös érdekeken való túllépést, az elengedhetetlen változtatást.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- A grúz államfő meg fogja vétózni a külföldi ügynökökről szóló törvényjavaslatot
- Erős képviselete van a szerb kormányban a vajdasági magyaroknak
- Harkivban tartott kihelyezett haditanácsülést Zelenszkij
- Donald Tuskot is megfenyegettékközzétette egy őt érintő, fenyegető poszt szövegét
- Karácsony Gergely: Budapestnek még több villamosra lenne szüksége
- Megszólalt a szlovák rendőrség a Fico-merénylet ügyében