Folytatódik a BKV-sztrájk, mert a csütörtöki egyeztetésen sem sikerült megállapodnia a munkabeszüntetésben részt vevő 14 szakszervezetnek és a vállalat menedzsmentjének a kollektív szerződésről.
Nincs megállapodás
A csütörtök déli egyeztetésen sem született megállapodás a BKV menedzsmentje és a sztrájkot kezdeményező 14 szakszervezet vezetősége között a kollektív szerződésről, a sztrájk folytatódik - közölte Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője a megbeszélés után újságírókkal, Budapesten.
Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV kommunikációs igazgatója azt mondta: a cég jövője érdekében ők arra kérik a jelenleg nem sztrájkolókat, hogy ne csatlakozzanak a munkabeszüntetéshez.
A tárgyalások délután 6 órakor folytatódnak.
Egyre több a konfliktus
Egyre több a konfliktus a sztrájkoló és a nem sztrájkoló BKV-s alkalmazottak között - értesült szakszervezeti forrásokból csütörtökön az MTI.
Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője az MTI-nek elmondta: azok a dolgozók, akik kiállnak a saját és más, nem sztrájkoló kollégáik érdekeiért is, joggal vannak felháborodva, hogy vannak, akik felveszik a munkát. Az, hogy az érdekképviseletek nem egységesen képviselik az álláspontokat, azoknak a szakszervezeti vezetőknek a felelőssége, akik nem csatlakoztak a munkabeszüntetéshez - tette hozzá.
A szóvivő ezzel Gulyás Attilának, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) elnökének kijelentésére reagált. A nem sztrájkoló szakszervezeteket képviselő vezető az MTI-nek elmondta, hogy a villamos- és a HÉV-vezetők dolga a legnehezebb a sztrájk alatt, mert ők kapják a legtöbb "beszólást" az utasoktól, és ugyanakkor sztrájkoló kollégáiktól is, akik szidalmazásokkal, rábeszélésekkel próbálják munkabeszüntetésre bírni a őket. Gyakran heves viták alakulnak ki a két tábor között - tette hozzá Gulyás Attila.
Folytatódik a sztrájk
Az érdekképviseletek folytatják a kedden megkezdett határozatlan idejű sztrájkot - közölte a sztrájkbizottság szóvivője a tárgyalás után Budapesten az MTI tudósítása szerint. Nemes Gábor azt mondta, a BKV nem állt elő új ajánlattal, a szakszervezetek pedig továbbra is kitartanak eddigi álláspontjuk mellett.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Szólt arról is, hogy a cégnek a munkabeszüntetés ugyan napi 40 millió forint jegyárbevétel-kiesést jelent, ezt azonban ellensúlyozza a 90 millió forintos megtakarítás, ami a sztrájkolóknak ki nem fizetett munkabérből és annak járulékos költségeiből, illetve a megtakarított benzin-és karbantartási költségből tevődik össze.
Mivel lehet ma közlekedni?
Negyvenhárom busz-, illetve négy villamosvonalon közlekedteti járatait csütörtök reggel a BKV, a határozatlan idejű sztrájk harmadik napján.
Üzemkezdet óta - amikor 31 busz- és 4 villamosvonalon indultak el a járatok - további 11 vonalon közlekednek járatok: a legtöbb busz teljes útvonalán jár, de ritkábban, mint egy normál hétköznapon.
A villamosközlekedésben továbbra is jelentős fennakadások vannak, reggel 8 óráig összesen négy járat (1-es, 6-os, 50A, 52A) indult el, ezek közül is csak a 6-os jár teljes útvonalon, és a szerelvények ritkábban követik egymást a szokásosnál.
A metrók és a trolibuszok üzemkezdetkor menetrend szerint elindultak, és azóta is fennakadások nélkül közlekednek.
Helyreáll a vasúti forgalom
Csütörtök hajnalban kezdődött a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) szolidaritási sztrájkja. A munkabeszüntetést néhány óra múlva befejeződött; a sztrájk alatt néhány kivételtől eltekintve a szerelvények menetrend szerint jártak.
A Mávinform tájékoztatása szerint a Budapest-Esztergom és a Budapest-Vácrátót-Vác vonalon van még némi késés, a Miskolc-Budapest vonalon kora délutánra várható a menetrend szerinti forgalom helyreállítása.
Rém értékes papír lapul megannyi magyar fiókban: sokan nem is tudják, mennyire sokat is ér valójában
Kevés dologban lehet elmondani, hogy Magyarország előz olyan országokat, mint Ausztria, Hollandia vagy Svájc, márpedig az útlevelünk erősebb.
Méltó ellenfele lehet a mogyoró-nachos-ropi sörkorcsolya triónak a kézműves sörfőzdék gyártási melléktermékéből készülő újfajta ropogtatnivaló.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
-
Sorozat készült az unió történetének legnagyobb csalásáról, amiről alig hallott valaki
A több milliárd eurós szén-dioxid-kvóta botrányt bemutató széria a Direct One-on debütál.
-
Vágás határok nélkül: áttörés a nagyméretű fémszerkezetek precíz vágásában (x)
A Vass Acélcsarnok Kft. legújabb csőlézer vágógépe végre megoldást kínál a nagy átmérőjű csövek, zártszelvények és profilok vágására, vállalatok számára.
- Találj egy embert, és nyert ügyed van - választási furcsaság
- Véres ukrán siker Szaúd-Arábiában
- Vulkanológus: a vulkánok akkor is veszélyesek, amikor éppen nem működnek
- Donald Trump fegyverekről beszélt
- Vallási előírások tettek be a Wizz Air utasaink
- Külföldön szavazna az EP-választáson, ez egy fontos szabály