686 milliárd forint volt Mészáros Lőrinc cégcsoportjának összes működési bevétele tavaly.
Fenekestül forgatja fel a politikaikampány-piacot a pártok működéséről és gazdálkodásáról szóló törvényt, valamint a választási eljárásról szóló törvényt módosító javaslat. A következő országgyűlési választásokon már csak az előre nyilvánosságra hozott listaárakon biztosíthatnak megjelenést a médiatulajdonosok a politikai pártoknak.
A nyilvánosságot oly mértékben megköveteli a tervezet, hogy a kampánnyal kapcsolatos kiadásokat a 2007. január 1-jét követő választások esetében már csak egy nyilvános forgalmú kampányszámláról lehetne utalni. A jelöltek és a jelölő szervezetek kötelesek lesznek erre a célra külön bankszámlát nyitni, amelynek forgalmáról mind a számlatulajdonosnak, mind az Országos Választási Bizottságnak (OVB) hetente kivonatot küldenek majd a bankok, a költéslistát pedig - eredeti formátumában - nyilvánosságra hozza honlapján az OVB.
A kampányköltéseket emellett a felületet biztosító média, a sajtóorgánumok és a köztéri felületbirtokosok oldaláról is közzéteszi majd az OVB. A plakátok esetében az egyes megjelenéseken fel kell tüntetni a megrendelő azonosítóját, a kiadásért felelős személy nevét, a plakát példányszámát. A plakát vagy szórólap másolatát pedig az említett adatokkal együtt el kell juttatni az OVB-nek. E listát a sajtóban és az elektronikus médiában alkalmazott listaárakhoz hasonlóan az interneten teszi közzé a bizottság. A médiatulajdonosoknak a kampányidőszak kezdetét megelőző 60. napig kell eljuttatni a politikai hirdetéseknél alkalmazandó tarifák listáját az OVB-nek, s ettől nem lehet majd eltérni egyik politikai megrendelő esetében sem.
Azt egyelőre nem lehet megbecsülni, hogy a fix áras politikai hirdetések hogyan befolyásolják majd az adott időszakban a piaci árakat, ám a közzétett tarifák mindenképpen tárgyalási alapot jelentenek a kereskedelmi partnereknek is. A Magyar Reklámszövetség becslése szerint ma átlagosan 66 százalékos kedvezményt adnak a médiumok a listaárakból, vagyis a törvényjavaslat meglehetősen komoly összeg sorsát befolyásolja. A jogszabály reklámpiacra gyakorolt hatása így attól függ majd, mekkora lesz a pártok rendelkezésére álló összeg. Amennyiben a jelenlegi - többmilliárdosra becsült - összeg állna rendelkezésre, akkor a megjelenések száma mérséklődik ugyan, ám a piaci bevétel nem. Abban az esetben, ha a mostani megjelenésszámhoz ragaszkodnak a pártok és az ehhez szükséges többletforrást elő is teremtik, igen jól járhatnak a médiatulajdonosok.
Ez utóbbi, aligha képzelhető el a jogszabálytervezetnek a pártok költségvetéséhez való hozzájárulásokra és az ezekkel kapcsolatos elszámolásokra vonatkozó passzusait figyelembe véve. Bizonyos mértékű többletpénzről ugyanakkor gondoskodhatnak maguknak a honatyák: a javaslat ugyanis a választások évében a normál éves párttámogatás kétszeresének megfelelő külön támogatást ítélne meg az előző országgyűlési választáson legalább 1 százalékot elért pártoknak. A költségvetési és más forrásból származó hozzájárulásokról, ezek forrásáról és felhasználásáról éves beszámoló mérleg és eredménykimutatás keretében kell elszámolni. A nem pénzbeli hozzájárulásokat - ilyen bármilyen megengedett árkedvezmény is - pedig piaci áron kell állományba venni. A pártok nem fogadhatnak el névtelen támogatást, és a kampányköltségekhez hozzájáruló, 50 ezer forintnál nagyobb értékű támogatások mindegyike esetében nyilvánosságra kell hozni annak forrását, összegét és a felhasználás módját is. A jogtalanul elfogadott támogatásokért pedig nem csupán anyagi felelősséggel tartoznak majd a pártok - a hozzájárulás ellenértékét kötelesek lesznek befizetni a költségvetésbe, s ugyanennyivel csökken támogatásuk is -, hanem a párt elnöke személyesen is felel majd a történtekért. A jogtalanul kapott hozzájárulás értékének 10 százalékát kell majd befizetnie a büdzsébe.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- Ha ilyen tévéje van, ne legyen annyira nyugodt!
- Ilyen drága jogosítvány még nem volt Magyarországon
- Feljutott az olasz élvonalba a Parmával Balogh Botond
- BL-elődöntő élőben: Borussia Dortmund–PSG 1-0
- Reptérfelújítás indul a Balatonnál - a nap hírei
- Nagy Márton: a társadalom elöregedése felpörgeti az egészségturizmust