Vasárnap este új epizóddal folytatódik a Cápák között című üzleti showműsor hetedik évada.
Óriási a tét: valóban forradalmat hozhatnak a közlekedésben az új megyei és országos bérletek?
Szalay Áron, a Közlekedő Tömeg Egyesület alapító tagja szerint az autósokat nem fogja meggyőzni a közösségi közlekedésre való átszokásról az új kedvezményes MÁV-Volán-bérlet, Bíber Anett, a MÁV-csoport szóvivője szerint viszont a májustól elérhető bérletek igenis erős érvek a közösségi közlekedés mellett - derült ki az InfoRádió műsorában.
Szalay Áron, a Közlekedő Tömeg Egyesület alapító tagja szerint az új bérletrendszer viszonylag kevés utast ösztönöz az autó otthonhagyására. Egyrészt ez a kedvezmény nem érvényes a helyjegyköteles vonatokra, másrészt a városi közlekedésre sem. Bár az InfoRádióban elismerte, hogy a kedvezmény mellett és ellen is szólnak érvek, ez attól függ, hogy a továbbiakban milyen változtatások történnek a közösségi közlekedésben. Például ha a kormány vállalja, hogy kipótolja, ha az alacsonyabb jegyárak miatt esetlegesen kevesebb bevétel folyik be a közlekedési cégekhez, akkor ez alapvetően rendben van.
Az viszont "semmiképpen nem elfogadható", ha egy-két év múlva a lecsökkent bevételekre hivatkozva járatokat szüntetnek meg. Szalay Áron hozzátette, szükség lenne olyan jegyekre és bérletekre, amelyek érvényesek a helyközi és a helyi járatokra is. A Közlekedő Tömeg Egyesület alapító tagja szerint aki most nem használ közösségi közlekedést Magyarországon, az nem azért teszi, mert túlzottan drága lenne.
Az rádiónak nyilatkozott Biber Anett, a MÁV-csoport szóvivője is, aki elárulta, bíznak abban, hogy ezzel még többen adnak esélyt a közösségi közlekedésnek azok közül, akik eddig az autót használták. Mint mondta, elegendő egy harminc napig érvényes bérlettel utazni a különböző szolgáltatók járatain.
Biber Anett részletezte: a teljes árú vármegyebérlet 9450 forintba kerül, de ha át kell lépnünk egy megyehatárt, akkor már az országbérletet érdemes vásárolni, ami 18 900 forintba fog kerülni. A diákok igénybe vehetik a 90 százalékos kedvezményüket, így nekik 945 forintba fog kerülni havonta ez a bérlet. Az országbérletért pedig 1890 forintot kell fizetniük.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Gyermekvédelem, mentelmi jog, alaptörvény-módosítás – vita vita hátán a parlamentben
- Jön az újabb országos rendőrségi razzia, nekik kell készülniük
- Rendkívüli segély az önkormányzattól, egy budapesti kerületben háború robbant ki emiatt
- Amerikai fegyversegély: kis része azonnal, a többi csak évek múlva kerül Kijevhez
- Ezeréves öntözési technikát fedeztek fel újra
- Korábban jön a nyugdíj