Az OTP Bank felhívta a figyelmet arra, hogy az ünnepi időszakban az adathalászok különösen aktívak.
Az Európai Unió tagállamai közül Magyarországon a legnagyobb azon háztartások aránya, amelyek nem használják ki az interneten keresztüli telefonálás lehetőségét.
Ingyenes online csatornákon keresztül csupán a magyar háztartások 27 százaléka telefonál, hálózaton keresztül olcsóbb nemzetközi hívásokat pedig csupán 4 százalékuk bonyolít le. Az Európai Unióban ez a két szám magasabb, 32, illetve 6 százalék. Magyarország ezekkel az arányokkal jelentősen elmarad a kelet-közép európai régió többi országától. Pedig ha többen élnének az alternatív lehetőségekkel, nagymértékben csökkenthetnék távközlési költségeiket.
Míg Magyarországon csupán a háztartások 27 százaléka használ ingyenes VoIP (Voice over IP) szolgáltatásokat, addig ez a szám Csehországban 48, Horvátországban 45, Szlovákiában 39, Lengyelországban 34. Az egyes tagországokban a háztartások több mint fele él a netes alapú ingyenes hangszolgáltatás lehetőségével. Meglepő módon ez nem a nyugat-európai államokra jellemző mentalitás. Bulgáriában 58, Lettországban 52, Észtországban 51, Litvániában pedig a háztartások 50 százaléka él az ingyenes lehetőséggel - tájékoztatta lapunkat az Internetet.hu távközlési összehasonlító portál.

Miért nem használjuk ki, ha olcsóbb lenne?
A VoIP magyarországi népszerűtlenségének több oka is van. Az ingyenes hanghívásra előszeretettel használt mobilinternet hazánkban immár évek óta hagyományosan nem képes jelentősen bővülni. Az egy főre jutó havi adatforgalom több éve 1 GB körül mozog, és bár egyre többen használnak mobilnetet, továbbra sem következett be az áttörés.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A másik jelentős ok ennél direktebb. A szolgáltatók Magyarországon tudatosan korlátozzák az ingyenes vagy olcsó hívásokat és üzenetküldést lehetővé tévő szolgáltatások és alkalmazások használatát. Letiltják például a Viber, a WhatsApp vagy a Skype forgalmát, és helyette arra igyekeznek rávenni a felhasználókat, hogy az ő csomagjaikon keresztül kommunikáljanak. "A VoIP-szolgáltatások korlátozása vagy tiltása több európai országban is előfordul, azonban az, hogy az összes szolgáltató egyöntetűen alkalmazzon ilyen intézkedéseket, már nem mondható általánosnak." - mondja Solt Ádám, az Internetet.hu távközlési szakértője.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








