20 °C Budapest

Brutális bírságot kapott a magyar mobilszolgáltató

Pénzcentrum
2013. december 6. 15:34

Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) a "Töltsd fel és nyerj!" promócióhoz kapcsolódó "Autós" játékokról küldött SMS értesítéseiben megtévesztő tájékoztatásokat adott a nyerési esélyekről - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A jogsértés megállapítása mellett a hivatal 50 000 000 forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

A vállalkozás a "Töltsd fel és nyerj!" promócióhoz kapcsolódóan 2012. szeptember 3. és 2012. szeptember 30. közötti időszakban "Autós" játékot hirdetett, mely során négy alkalommal egy-egy autó volt a fődíj (2 db VW Polo, MINI Cooper, BMW1), vagy vigaszdíjként kisebb pénzösszeget sorsoltak ki. Valamennyi feltöltőkártyás előfizető részt vehetett a nyereményjátékban. A Vodafone számos SMS-t küldött előfizetőinek. Az SMS-ek arról adtak tájékoztatást, hogy kizárólag azok nyerhetik meg az adott héten kisorsolásra kerülő autót, akik azon a héten minimum 3000 Ft-tal feltöltötték a kártyájukat. Az SMS semmilyen módon nem utalt arra, hogy a játékban nem csupán azok vehetnek részt, akik az adott héten feltöltötték az egyenlegüket, így a fogyasztók nem kaptak reális képet a nyerési esélyeikről. A nyereményjátékkal kapcsolatban bővebb tájékoztatás a Vodafone honlapján volt elérhető, azonban erre nem mindegyik SMS-ben hívták fel a figyelmet. Azok az SMS-ek, amelyek utaltak a Vodafone honlapján megismerhető további információkra, azok sem hívták fel a figyelmet arra, hogy csak a honlapon olvasható bővebb tájékoztatás a játék részleteiről, többek között arról, hogy pontosan mely előfizetői kör vesz részt a sorsoláson.

Mivel a játék végén kisorsolt személyek egyike sem rendelkezett adott heti 3000 forint feletti feltöltéssel, a 4 héten át tartó Autós Játékok keretében egyetlen alkalommal sem adtak át nyereményautót.

A GVH megállapította, hogy a Vodafone a játékok során nyújtott tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 50.000.000 Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra. A bírság meghatározásánál a GVH súlyosító körülményként értékelte többek között azt, hogy az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét elérte, valamint azt, hogy a GVH korábban már több alkalommal megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

 

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm