Nagy különbségek vannak a termékek vízfelhasználásában, és nem csak az ár számít.
2023. november 7-én az Európai Fogyasztóvédelmi Szervezet (BEUC) és 13 ország tagszervezetei, köztük a Tudatos Vásárlók Egyesülete panaszt nyújtottak be az Európai Bizottsághoz és a fogyasztóvédelmi hatóságok hálózatához (CPC), és felszólították őket, hogy indítsanak vizsgálatot több gyártó, többek közt a Coca-Cola HBC, a Danone és a Nestlé Waters/Nestlé félrevezető olyan kereskedelmi állításaival kapcsolatban, amelyek a termékeik újrahasznosíthatóságára vonatkoznak. A BEUC által indított szakértői elemzés szerint az ilyen állítások nem felelnek meg a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokra vonatkozó uniós szabályoknak.
Akár ruhát vásárolunk, bankszámlát nyitunk vagy palackozott ásványvizet veszünk, fogyasztóként egyre inkább a lehető legfenntarthatóbb döntést akarjuk meghozni, és ehhez megbízható információkat keresünk. Eközben pedig téves és megtévesztő állításokkal bombázznak minket, és nehéz, gyakran lehetetlen eldönteni, melyik állításban vagy címkében bízhatunk.
Az európai átlagfogyasztó évente mintegy 118 liter palackozott ásványvizet iszik, és ennek 97%-át műanyag flakonokba töltik. Az italos palackok az európai strandok műanyagszennyezésének egyik fő forrása. Az italipar olyan újrahasznosíthatósági állításokhoz folyamodik, amelyek kutatásaink szerint túl homályosak, pontatlanok vagy/és nem kellően megalapozottak.
Három fő aggodalomra okot adó állítást találtak a mostani elemzésben:
- "100%-ban újrahasznosítható",
- "100%-ban újrahasznosított": Ez az állítás tévesen azt sugallja, hogy a teljes palack teljes egészében újrahasznosított anyagokból készült,
- Zöld képek használata, amelyek a fenntarthatóságot sugallják. A jelentés elkészítésben részt vett a Tudatos Vásárlók Egyesülete is, észrevételeivel megkereste a Gazdasági Versenyhivatal Fogyasztóvédelmi Irodáját. További információk az Egyesület oldalán.
Nagyon fontos hírt kaptak a magyar nyugdíjasok: sokan jogosultak támogatásra, itt vannak a részletek
A nyugdíjasoknak is lehetőségük van otthonfelújítási támogatásból korszerűsíteni családi házukat.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Ezt az autós jelenetet még Hollywoodban is megirigyelnék – videó
- Rejtélyes jelenség az Antarktiszon
- A NOB-elnök elmagyarázta, mi a gond a busás bónuszokkal
- Ultrabalaton: a férfiaknál és a nőknél is magyar győzelem született
- Tokajban kötelesség jó bort készíteni – Bárdos Sarolta lett idén a Borászok borásza
- Az NVI végzett az ajánlások ellenőrzésével – a nap hírei