2024 februárjában 15,5 millió forintra emelkedett az újonnan felvett lakáshitelek átlagos összege, amire korábban még nem volt példa.
Továbbra is zajlik a Magyar Nemzeti Bank, a Magyar Posta, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat közös kampánya, amely a lakosságnál kallódó aprópénz összegyűjtését tűzte ki célként. A kampánnyal a négy szervezet nehéz sorsú családokat támogat, emellett az adakozásra, és egyben a fenntarthatóság fontosságára is felhívja a figyelmet. A kezdeményezéshez még most sem késő csatlakozni, az érmék leadására a Magyar Posta mintegy 800 fiókjában van lehetőség.
A Magyar Nemzeti Bank számára kiemelt társadalmi felelősségvállalási cél a lakosság pénzügyi ismereteinek, tudatos pénzhasználatának erősítése és a fenntartható gazdálkodás hangsúlyozása.
Ennek jegyében kezdődött meg júniusban a jegybank, a Magyar Posta (Posta), a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet (MÖS) és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat (Gyermekmentő) közös arculatú kommunikációs kampánya, amellyel a pénzügyi edukációs célok teljesülése mellett az időről-időre felhalmozódó, otthon gyűjtögetett vagy kallódó érmék is visszakerülnek a gazdasági körforgásba és karitatív célok is teljesülnek.
„Jobb helye is lehetne az apródnak”, mint otthon a kisasztalon vagy az autóban, esetleg egy befőttesüvegben gyűjtve – hangsúlyozzák a résztvevő szervezetek. A nehéz sorsú gyermekek és családok támogatása mind a négy részt vevő szervezet számára kiemelten fontos, és reményeik szerint az év végéig tartó összehangolt kampány felerősíti Lao-ce minden időben fontos üzenetét: „Aki kapni akar, az tanuljon meg adni.”
Az akció lényege, hogy a szervezetek által, többek között a Magyar Posta mintegy 800 fiókjában kihelyezett gyűjtőpontokon perselyekbe dobhatja a lakosság az otthon összegyűlt aprópénzt. Ezeket az MNB visszavezeti a pénzforgalomba, ellenértékét pedig a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet és a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat kapja meg, így támogatva azok közhasznú munkáját, amely a rászoruló családok boldogulásának elősegítésére irányul.
Az érdeklődők az mnb.hu/ermegyujtes oldalon tájékozódhatnak a legközelebbi perselyek helyszínéről és a kampány részleteiről.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.