Az év első három hónapjában a SZÉP Kártya feltöltések összértéke meghaladta a 109,4 milliárd forintot
Nálad is lapulhat egy ilyen kincs a fiók mélyén: el se hinnéd, mennyit adnak most ezekért a kártyákért
Hatalmasat nőtt a sportkártyák forgalma idén a Vaterán: a felhasználók körében a kosaras sportkártyák a legnépszerűbbek, ezekből idén négyszer több talált gazdára az online piactéren, mint a tavalyi év első felében. A focis kártyák is közkedveltek, forgalmuk több mint 60 százalékkal nőtt a tavalyihoz képest. A Puskás Ferencet ábrázoló sportkártyák az eddigi legkeresettebbek, míg a magyar csapatokat tekintve pedig az FTC-s kártyák a legnépszerűbbek.
A sportkártyák az 1800-as évek végén jelentek meg, ezeknek köszönhetően a profivá váló sportklubok és szövetségek eljuttathatták az emberekhez a brandjüket. Először a dohánytermékek mellé csomagolt papírlapot használták reklámfelületnek, később önálló termékként is elkezdték forgalmazni őket. A sporttematikájú képek előtt használati tárgyak, városok rajzai és természeti csodák díszítették a kártyákat.
Bár Magyarországon előbb jelentek meg a focis, mint a kosaras sportkártyák, a Vatera eladási adataiból úgy tűnik, most mégis az utóbbiak népszerűbbek. Míg 2020. január 1. és június 15. között megközelítőleg 140 ezer forintos forgalmat generáltak a kosarak kártyák az online piactéren, addig 2021-ben közel 565 ezer forint bevétel származott ezekből az azonos időszakban. A tavalyihoz képest a focis kártyák forgalma 62 százalékkal nőtt: míg 2020 első félévében 317 ezer forintért vásároltak a Vateráról focis sportkártyákat, addig idén 513 ezer forintra rúgott ezek eladása.
A növekvő tendencia a darabonként és a csomagban megvásárolható sportkártyák forgalmán is jól látszik. A darabonként kapható kártyák eladása a Vaterán 70 százalékkal nőtt a tavalyihoz képest, 580 ezer forint helyett idén 987 ezer forintot tett ki. Az online piactér adatai azt mutatják, a szettben megvásárolható kártyákat keresik a legtöbben, ezeknek forgalma idén négyszeresére nőtt.
A magyar sportolók közül Puskás Ferenc volt az eddigi legkeresettebb a sportkártyákon, a hazai csapatokat tekintve az FTC a legnépszerűbb.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ezek mellett van Szoboszlai Dominikot, Cristiano Ronaldót és Lionel Messit ábrázoló sportkártya is. A Vaterán továbbá pöttyös, azaz Túró Rudis kártyákat és Dragon Ball kártyacsomagot is lehet vásárolni. Jelenleg a legdrágább sportkártya az oldalon a Dolph Schayes NBA Topps Stars 1996-os kosaras kártya, amely 167 ezer forintba kerül. Tőrös Balázs, „Bazska” sportkommentátor, NBA-szakértő szerint a sportkártya-gyűjtés nagyon szép hobbi, amit a következőképpen ajánlott elkezdeni:
Első körben azt érdemes eldönteni, hogy ténylegesen hobbiként vagy esetleg befektetésként tekintünk a kártyagyűjtésre. Az előbbi esetben hallgassunk a szívünkre, és válasszunk hozzánk közel álló sportágat, csapatot, játékost. Ha inkább az utóbbiról van szó, akkor érdemes hasonlóképpen felkészülni, mint egy új típusú pénzügyi befektetésre. A különbség "csak" annyi, hogy itt szakkönyvek helyett a YouTube és a Facebook-csoportok jelenthetnek támpontot. Hobbistaként rengeteg szép pillanat és egy összetartó, korrekt magyar közösség vár az "újoncokra", befektetőként pedig kis szerencsével több mint korrekt hozam.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.