Az Otthon Start Program jelentősen átrajzolja a hazai lakáspiac hagyományos árviszonyait, különösen a panellakások és az új építésű ingatlanok között.
A tetőtérben élő családok számára az ablakok cseréje jelenti az egyik legfontosabb lépést a lakás felújításakor, átalakításakor - derült ki egy friss kutatásából. A felmérés továbbá rámutatott arra is, hogy a vásárlók hosszú távra terveznek, így az új ablak kiválasztásakor nem az ár, hanem a minőség az elsődleges szempont. Az ablakcserét 90 százalékuk meglévő forrásból finanszírozza, és csupán 10 százalék folyamodik banki kölcsönhöz vagy kér családi, baráti segítséget. A nem ismert, új kivitelezők felé alacsony a bizalom.
A VELUX Magyarország Kft. megbízásából végzett kutatás szerint a tetőtérben élők többsége inkább jelenlegi otthonát újítja fel, és csak 20 százalékuk vág bele új építkezésbe. A válaszadók fele lakásának átépítésével, modernizálásával gondoskodik a család megváltozott igényeinek megfelelő lakókörnyezetről, és csak mintegy 30 százalékuk bővíti otthonát.
A lakásfelújítás 40 százalékban a régi, elavult tetőablakok újakra cserélését jelenti. Sokak számára az ablakcsere a lakótér esztétikai megújításának és az energiafogyasztás mérséklésének kézenfekvő eszköze. Ezért ezzel a munkálattal nem várnak sokáig - a gondolat megszületése után a felújítók háromnegyede egy éven belül megvalósítja a cserét. Ha mégsem, annak főként az elegendő anyagi fedezet hiánya az oka.
A tetőablakok kiválasztásakor a minőség megelőzi az árat
Az új tetőtéri ablakok kiválasztásakor a vevők számára fontosabb a minőség, mint az ár. Amennyiben nem áll a vásárló rendelkezésére a legkorszerűbb ablak beszerzéséhez szükséges anyagi fedezet, kevésbé jó minőségű termék vásárlása helyett inkább elhalasztja a lakás felújításához, átalakításához kapcsolódó egyéb munkálatokat, beszerzéseket. A vásárlók 90 százaléka meglévő forrásból vásárol új ablakot, s csak 10 százalékuk vesz fel hitelt vagy kér kölcsön családjától, barátaitól. A minőség mellett szintén meghatározó a korábbi pozitív tapasztalat: a vevők szívesebben választanak olyan márkát, amellyel eddig is meg voltak elégedve.
A felújítás "bizalmi munka"
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az új tetőtéri ablakok beépítése gyakran más felújítási munkákkal párhuzamosan zajlik. A megkérdezettek fele az ablakcsere mellett a tető hőszigetelését és a beltéri festés-mázolást is egyidőben végzi. Egyharmaduk a homlokzati nyílászárókat, illetve a hideg- vagy melegburkolatot is lecseréli, komplett tetőfelújításról ugyanakkor csak egyötödük számolt be.
A többség bizalmatlan a kivitelezőkkel szemben. A tetőtéri ablakok beépítésével a felmérésben résztvevők háromnegyede olyan szakembert bízott meg, akit barátok, ismerősök ajánlottak, vagy akivel már korábban jó tapasztalatokat szereztek.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








