Zöld Lendület Hitelprogram néven, új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB).
Előfordulhat, hogy a boltok egy része nem nyit ki az ünnepek után. A törvény szerint ugyanis a hatóság bezárhatja azokat, amelyek nem szerzik be az online kasszákat.
"Január másodikán nem fog tudni gyógyszert venni, persze úgysem jutna el a gyógyszertárig, mert nem lesz hol tankolni, de ez mindegy is lesz, mert éhen fog halni, hiszen sok helyen nem lehet majd kenyeret és tejet venni." Így vázolta kissé túlzón Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára a hvg.hu-nak azt az állapotot, ami januártól lehet a magyar boltokban.
A jelenlegi szabályozás szerint ugyanis december 31-ig minden érintett kereskedőnek be kell szereznie azokat a PC alapú, online pénztárgépeket, amelyeket addigra a NAV-hoz is bekötnek. Azokat a kereskedőket, akik nem tartják be a határidőt, egy múlt héten benyújtott törvényjavaslat szerint akár bezárással is büntetheti a hatóság. Az adótörvények költségvetési bizottsági módosító indítványa értelmében ugyanis 12 napra be lehet zárni azt az üzlethelyiséget, ahol a pénztárgépek üzemeltetésével kapcsolatos, jogszabályban meghatározott kötelezettségeket megszegték. Márpedig ha december 31-ig nem kötnek be PC alapú pénztárgépeket az érintett üzlethelyiségekben, akkor ez történhet. Emellett pedig még 50-200 ezer forint közé tehető mulasztási bírságot is kiszabhatnak.
Az OKSZ főtitkára szerint a kitűzött határidőig képtelenség beszerezni az összes PC alapú pénztárgépet, a minisztérium pedig nem hajlandó módosítani a - még februárban - kiírt határidőn. Így állhat elő az a helyzet, hogy az ünnepek után, január másodikán a PC alapú pénztárgép használatára kötelezett patikák, a kereskedelmi forgalom 50 százalékát lebonyolító kiskereskedelmi üzletláncok, a szállodák és a benzinkutak nagy része nem nyit ki. Ez nem kevés üzletet érinthet, becslések szerint körülbelül 50 ezer ilyen pénztárgép cseréjére lehet szükség az új szabályok miatt.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








