A kecskeméti Mercedes-gyár 2026 első negyedévében egy műszakos termelésre áll át. A lépés nem érinti a törzsállományt, de nem tudni, mi lesz a kölcsönzött munkavállalók...
Kilenc év kényszerszünet után újraindult a több mint 300 éves hagyományokkal rendelkező üveggyártás Parádsasváron, miután megkezdte termelését az Art Glass Parád Kft. - jelentették be pénteken Parádsasváron, az üzemben tartott sajtótájékoztatón.
A gyártást az üvegtervezők 30 millió forintos beruházással felújított egykori laboratóriumában indította el a belföldi magánszemélyek által birtokolt társaság, amely egyelőre nyolc embert foglalkoztat. A korábban csaknem 400 embert foglalkoztató, II. Rákóczi Ferenc által több mint 300 éve alapított Parád Kristály Manufaktúra 2004-ben ment csődbe. Azóta nem készültek hagyományos kézi megmunkálású kristályáruk a településen.
A sajtótájékoztatón Horváth László, a Heves Megyei Kormányhivatalt vezető kormánymegbízott hangsúlyozta, hogy a helybeliek szíve ma is összeszorul a leromlott és kirabolt egykori üveggyár látványától, hiszen az jelentette az életet a település és a kistérség számára. Ugyanakkor a termelés újraindulása azt jelenti, hogy még ha kisebb méretben is, de megmaradt a tudás, a hagyomány és a tapasztalat. Az életnek alkotásról és értékteremtésről kell szólnia, Parádsasvár számára pedig az egyedi kristálytárgyak egyet jelentenek az élettel - mondta a politikus.
Berényi Zsolt, az üzem vezetője arról szólt, hogy az egykori kísérleti üveghutában ötvözik a modern technológiát a több évszázados eljárásokkal. A termelés megindításához szükséges forrásokat regionális fejlesztési és munkahelyteremtő pályázatokon nyerték. A hutában olyan üvegfúvók dolgoznak, akik az üveggyár felszámolásakor vesztették el az állásukat. A tervek szerint a dolgozói létszám hamarosan még néhány fővel bővül - mondta a üzemvezető.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








