Visszatérnek a nosztalgiajáratok a fővárosba, így az utakon és a vágányokon muzeális járművekkel is lehet majd találkozni Budán és Pesten egyaránt a tavaszi-nyári időszakban.
Elleste a MÁV toborzási praktikáját a BKV. A közlekedési vállalat az 1-es villamoson próbál villamos járművezető képzésére, 8 általánossal rendelkező hallgatókat becsalogatni. A képzés fél éves, de már a tanfolyam ideje alatt is jár fizetés.
Stílszerűen HÉV-eken toboroz HÉV vezetőket, azaz járművezető tanulókat a MÁV - számoltunk be róla még tavaly decemberben, de úgy tűnik, hogy a toborzási praktika a BKV HR-eseinek figyelmét is felkeltette. A közlekedési vállalat az 1-es villamoson próbálkozik hasonlóval. Utazó riporterünk szúrta ki az alábbi hirdetést, amely szerint a "BUDAPESTI KÖZLEKEDÉSI ZÁRTKÖRŰEN MŰKÖDŐ RÉSZVÉNYTÁRSASÁG Vasúti Üzemeltetési Igazgatóság, Villamos Üzemigazgatóság, Villamos Forgalmi Főmérnökség villamos járművezető tanuló munkakörbe felvételt hirdet." (Nagyításhoz kattints IDE, vagy az alábbi képre)
A hirdetmény szerint a jelentkezőktől alapelvárás az erkölcsi bizonyítvánnyal igazolt büntetlen előélet, a betöltött 20. életév, illetve a 8 általános iskolai végzettség. Érdekesség, hogy a MÁV-nál kicsit komolyabban veszik az előképzettséget, a HÉV vezetőfülkéibe ugyanis csak középfokú iskolai végzettséggel lehet bejutni. Az persze a BKV-nál is előnyt jelent, ha a jelentkező rendelkezik érettségivel (vagy magasabb iskolai végzettséggel), illetve érvényes járművezetői engedéllyel, na meg vasútszakmai gyakorlattal. Azt viszont a BKV felhívásában is leszögezik, hogy vannak kizáró tényezők is. Mint írják, a jelölt nem vehető fel:
- Orvosi alkalmatlanság esetén (színtévesztés, nem kezelt magas vérnyomás, többdioptriás szemüveg szemtengelyferdüléssel; pozitív drogteszt)
- Akinek rendezetlen pótdíjtartozása áll fenn a BKV felé az előszűrőre történő visszahívás napjáig.
- Aki korábban a BKV-tól rendkívüli felmondással vagy végkielégítéssel távozott.
A jelentkezés elvileg folyamatos, mint írják: "tanfolyamokat folyamatosan indítunk, ezek időtartama kb. 6 hónap" (a honlapon 7 hónap - a szerk.), a felhíváson szereplő internetes oldalon viszont most a következő üzenet fogadja a regisztrálni készülőket: "A következő tanfolyamra a jelentkezés lezárult, karbantartás miatt a regisztráció 2018.03.14. 16:00-ig átmenetileg nem üzemel!" A honlap tanúsága szerint idén még 3 csoport indul (a legkorábban a 4. csoport, amelynek jelentkezési határideje május 13.), de van már meghirdetve 2019-re is képzés.
Aki bejut a képzésre, az komoly támogatásra számíthat. Amellett, hogy a BKV az ismeretek elsajátításához szükséges tankönyveket, jegyzeteket, dokumentumokat biztosítja a tanulók számára, a hallgatók még fizetést is kapnak. Azt viszont a vállalat a hirdetésben leszögezi, hogy a tanfolyam alatt más főállású munkaviszony nem tartható fenn. A tanfolyam alatti bérezési struktúra a következő:
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- A tanfolyam elméleti része alatt bruttó 180 000 Ft
- A tanfolyam gyakorlati része alatt bruttó 217 500 Ft
Csak összehasonlításként, a MÁV a HÉV járművezető tanulóknak havi bruttó 180 500 forintos bért határozott meg a tanfolyam idejére. A MÁV-nál viszont az évi bruttó 230 ezer forintos cafeteriára is jogosultak a hallgatók, továbbá egy ösztöndíj program keretében akár havi 50 ezer forinttal is kiegészíthetik az alapbért az arra jogosult tanulók. Ha első ránézésre a MÁV ajánlata nem győzött meg, azzal valószínűleg nem vagy egyedül, hiszen ajánlatuk nagyjából a mai magyar minimálbér szintje, ne felejtsük el azonban, hogy ez egyelőre csak az oktatási fázisra vonatkozik. Arról, hogy mennyit keresnek a BKV-nál a járművezetők, "Sofőröket keresnek Magyarországon: 400 ezres fizetés, azonnali kezdés" c. cikkünkben olvashatsz.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Karácsony Gergely is leadta a szükséges ajánlásokat
- 7–0-s győzelemmel biztosította be helyét az Újpest az NB I-ben
- Megcsonkított holttestek maradványaira bukkantak Hermann Göring egykori otthonában
- Kilenc kocsit tört össze a Tesla - videó
- Nem érte meg részegen vezetni
- Megnyújtja a balatoni előszezont a MÁV-VOLÁN-csoport