A Rhodium Group elemzése szerint az Európai Unió számára elengedhetetlen lehet akár 55%-os vámok bevezetése a kínai elektromos járművekre.
Felkészültek a második hullámra a hazai autókereskedések: kidolgozták a biztonságos protokollt, úgyhogy bíznak benne, hogy nem kell bezárniuk, ha esetleg újabb korlátozások jönnének. Gablini Gábor a Pénzcentrumnak arról is beszélt, hogy nyárra valamelyest helyreállt a piac, az ősz pedig akár még erős is lehet. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke beszámolt róla, hogy akár újabb villanyautó-pályázat is érkezhet, de ez sok mindentől függ.
Zajlik a villanyautó-pályázat eredményeinek kiértékelése, miután júniusban másfél nap alatt kimerült a támogatási keret:
- fejtette ki a Pénzcentrum megkeresésére Gablini Gábor. A Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke elmondta, hogy a hatalmas roham miatt rengetegen maradtak le az akár 2,5 milliós támogatásról, ők most abban bízhatnak, hogy a minisztérium - látva a kiemelkedően extrém sikert - még az év vége előtt meghirdet egy újabb csomagot.
- mondta Gablini. Hiszen, ha az a cél, hogy nagy volumenben fogyjanak az elektromos autók Magyarországon, akkor nem azokat a járműveket kell támogatni, amelyek elektromosan el tudnak menni Münchenig meg vissza, hanem azokat, amelyeket kisebb akkupakkal szerelnek, tehát a városi és az agglomerációs közlekedésben lehet őket használni, legalább 200-250 kilométeres hatótávon.
- mondta a GÉMOSZ elnöke. Emlékeztetett arra is, hogy most formálódik az úgynevezett Green deal is az EU-ban, amely mellett Magyarország is elkötelezte magát, és amelynek egyik fontos eleme az elektromos autók támogatása. Ennek alapján azt gondolja, hogy ez a támogatási forma egy stabil elemmé válhat, ha nem jön közbe semmi nagyon váratlan. Hiszen a jelenlegi pályázati forma működik, és népszerű is: sok márka, modell van benne, tehát még azt sem lehet mondani, hogy csak bizonyos gyártókra írták volna ki a támogatást - értékelt az elnök.
Akcióözönt hozott
Ahogy a Pénzcentrum is beszámolt róla, a pályázat kihirdetésekor szinte minden márkaképviselet igyekezett pont a 11 milliós értkhatár alá belőni modelljeit, hogy a maximális, 2,5 millió forintos támogatást le lehessen rájuk hívni. Ennek kapcsán Gablini Gábor elmondta, miért léptek ilyen gyorsan az importőrök:
Erős őszt várnak
Amikor a piaci viszonyokról érdeklődtünk, Gablini Gábor kijelentette:
Emlékeztetett, 2019 második felében sok előrehozott vásárlás történt a WLTP-szigorítás miatt, ami drágulást is hozott a piacra. A GÉMOSZ azzal számol, hogy az év egészében az autókereskedelem meghaladhatja akár a tavalyi év 70 százalékát is, "de az hiú ábránd, hogy el tudjuk érni a 2019-es volument."
Gablini hozzátette, hogy akár Brüsszelből is érkezhet segítség, ha elfogadják az általános európai támogatást a korszerű belsőégésű motoros autók vásárlására. Erről intenzív tárgyalások folynak, hiszen az intézkedédés segíti az egész kontinens autóiparát.
Többet nem akarnak bezárni
Sokan érzik, hogy benne van a levegőben az a bizonyos második hullám, ami egyfelől bizonytalanságot okoz, másrészt pedig egyre többen választják az egyéni közlekedést a tömegközlekedés helyett. Éppen ezért gondolja a GÉMOSZ is, hogy az ősz piaci szempontból erős lehet. Az elnököt megkérdeztük arról is, miképpen készülnek az esetleges második hullámra:
- vélekedett az elnök, aki szerint ha esetleg jönne is szigorítás, tavasszal megmutatták az ügyfeleknek, a döntéshozóknak, hogy képesek ezt a helyzetet biztonsággal kezelni. Bíznak benne, hogy nem kell majd újból bezárni a szalonokat, ha rosszabbodna a vírushelyzet.
Ha csak egy kicsi kell...
Nyilván nem lehet mindenkinek a zsebében többmillió forint, mondjuk egy új elektromos autóra. Akinek már csak egy kevés hiányzik a vételárból, mert mondjuk eladta a korábbi családi járgányt, de nem akar lízinghez nyúlni, annak jó választás lehet az autóhitel is, amihez még önerő sem kell - ráadásul év végéig tart a THM-kedvezmény is! Most a Pénzcentrum kalkulátorában megnéztük, hogy mit ajánlanak a bankok annak, aki 2 millió forintot venne fel 72 hónapos futamidőre - addig azért bírja már ki az autó, nem?
Az összeget erre a futamidőre a THM-plafon után 7,86 százalékos THM-el veheted fel a CIB Banknál, a törlesztő pedig havi 34 846 forint lesz 2021-től. Érdemes megnézni a Raiffeisen Bank ajánlatát is, itt jövőre 8,07 százalék lesz a THM, a törlesztőrészlet pedig 34 840 forint. A Budapest Banknál kétmillió ezer forintot 72 hónapra 36 974 forintos részletre lehet felvenni (2021-től), a THM pedig 9,55 százalék lesz a plafon vége után.
Megdőlt az ősi vitamin-tévhit: ezt rontják el a legtöbben, így hiába szedik a méregdrága tablettákat
A legújabb kutatások szerint a táplálékkiegészítők hatékonyságát növelheti, ha figyelembe vesszük a bevételük ideális időpontját.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Oroszország nem vesz részt a júniusi békekonferencián
- A szükséges ajánlás háromszorosát gyűjtötte össze a baloldali szövetség
- Fucsovics Mártonnak összejött, ami Piros Zsombornak nem
- Az északiak terrortámadásától tart Dél-Korea
- Veszélyes telefonos átverésre figyelmeztet az MNB
- Gálik Zoltán: rosszul áll Rishi Sunak és a Konzervatív Párt szénája