A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
A vidéki vállalkozások többségét váratlanul és felkészületlenül érte az új koronavírus-járvány hatásaként bekövetkezett gazdasági változás. Teljes ágazatoknak kellett a leállás mellett döntenie, néhányan csődbe mentek, másik átszervezték a munkát, több cég áttette működését az online térbe, míg az egyéni vállalkozók közül sokan a tevékenységük szüneteltetését választották.
Most, a krízishelyzet utáni lassú induláskor még igen keveset tudni a következményekről. Az azonban biztos, hogy ez az újraszervezések és megújulások ideje. A HelloVidék erről kérdezte Rabb Szabolcsot, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara főtitkárát, mit hozott a COVID-19 világjárvány a vidéki gazdaságnak.
- mondta el Rabb Szabolcs, és ismertette, hogy "ez a tendencia jól tetten érhető az egyéni vállalkozásoknál, ahol igencsak szembetűnő a felfüggesztések és szüneteltetések száma: az elmúlt kettő és fél hónap alatt, a válságot megelőző 5 év 25%-a ez a szám. Ez a jelenség azonban megfigyelhető volt a kis- és középvállalkozásoknál is, ahol a feldolgozóiparban lassabb ütemű termelési volumen csökkenést szenvednek el, de a megindulásuk is sokkal hosszadalmasabb és nehezebb lesz, tekintettel a komplex működési sajátosságaikra, mint például a beszállítói láncok, alapanyag-logisztika, a járműipar általános zuhanása. Most együtt van jelen a keresleti és kínálati hiány. Persze mindig akadnak kivételek" - mondta.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Másként látja Alekszej Navalnij halálát az amerikai hírszerzés
- Gázolt a vonat Kecskemétnél, késésekre kell számítani a szegedi vonalon
- Sulyok Tamás: kiváló borászok nélkül nem születnének minőségi borok
- Változatlan hitelminősítés, új kínai autógyár - a nap hírei
- Új videón a Hamász magyar túsza
- Itt a hét öt száma