22 °C Budapest

Drága diéta: milliárdokat költenek a magyarok fogyasztószerekre

MTI
2014. szeptember 2. 13:05

Egyre több vény nélkül kapható fogyasztószert vásárolnak a magyarok, az eladásban pedig kiemelkedő szerepet játszanak a patikán kívüli üzletek. Leginkább a kapszula és tabletta formátumú termékeket keresik a vásárolók, a shake-ek viszont veszítettek népszerűségükből.

Hat százalékkal nőtt a vény nélkül kapható fogyasztószerek kiskereskedelmi forgalma, és mintegy 2,2 milliárd forintot ért el 2013. július-2014. június között - tájékoztatott a Nielsen piackutató cég kedden.

A fogyasztószerek kiskereskedelmi eladásában kiemelkedő szerepet játszanak a patikán kívüli üzletek, a forgalom 51 százalékát ezekben érték el.

A közlemény idézi Osztoics Bernadettet, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatóját, aki elmondta:

egyre inkább a kapszula és tabletta formátumú termékeket keresik a vásárlók mind a gyógyszertárakban, mind a patikán kívüli üzletekben. A kapszula és tabletta formájú termékek aránya az értékben mért teljes eladásból 65 százalékról 73-ra emelkedett az elmúlt egy évben. Kisebb lett viszont az ízesített - például eper, csoki, vanília - por állagú termékek és a folyékony, főleg shake formátumú fogyasztószerek súlya: piaci részesedésük 30 százalékról 23-ra csökkent.

A Nielsen felmérése szerint a 60 vagy annál kevesebb darabot tartalmazó dobozok kiskereskedelmi eladása valamivel több, mint 1 milliárd forintot ért el 2013. július-2014. június között, ami 49 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. A nagyarányú növekedést a kategóriába újonnan belépő szereplők generálták. A 60 darabosnál nagyobb egységek forgalma közben 700 millió forint alá került, ami 14 százalékkal elmarad az egy évvel korábbitól.

KATTINTS! Gyógyszermaffia: ezzel etetik a magyar fogyni vágyókat

A fogyasztószerek reklámjára listaáron 4,2 milliárd forintot fordítottak a vállalatok az idei első fél év alatt, a tavaly január-június között mért összeg több mint dupláját, 212 százalékát - közölte a Nielsen.

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 29. hétfő
Péter
18. hét
Április 29.
A tánc világnapja
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem