De mégis mekkora kölcsönt lehet felvenni ilyen jövedelmekkel?
Az új, kibővített Családok Otthonteremtési Kedvezménye, vagyis a CSOK sokakat foglalkoztat, hiszen akár 10 millió forintot is nyerhetnek vele a családok. Leginkább a kétgyermekeseknek égető most a kérdés, vajon megéri-e bevállalni még egy gyermeket az ajándékmilliókért cserébe. A Pénzcentrum most kiszámolta, mennyibe is kerül, ha egy család úgy dönt, jöhet a harmadik baba.
Idén januártól még kedvezőbb feltételekkel igényelhető az egyösszegű vissza nem térítendő lakáscélú támogatás, a CSOK. Egy gyerek esetén 600 ezer forintot kaphatunk, a kétgyermekes családok támogatása 2,6 millió forintra bővült, a háromgyerekeseknek pedig egy teljesen új program jött létre. A program része, hogy új építésű ingatlanra 10 millió forintos vissza nem térítendő támogatás mellett 10 millió forint összegű, 25 éves, maximum 3 százalékos lakáshitelt biztosít az állam.
KATTINTS!Elindult CSOK mellékletünk
Emiatt nagyon sok kétgyermekes család gondolkodik jelenleg azon, vajon megérné-e bevállalni a harmadik gyereket az ajándék milliókért cserébe. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legutóbbi népszámlálása során 388 598 olyan család volt, ahol a szülők házasságban éltek és már két gyerekük volt.
- mondta a Pénzcentrumnak Kiss Márta, a Nagycsaládosok Országos Egyesületének elnöki referense.
Na de mennyibe is kerül a harmadik gyerek?
Mivel a különböző életkorban lévő gyerekek eltérő kiadással járnak, külön néztük meg, hogy mennyit kell költeni egy 0 - 7 éves, egy 7 - 14 éves, és egy 14 - 18 éves gyermekre. Mutatjuk, mennyibe kerül a harmadik gyerek felnevelése születésétől kezdve egészen 18 éves koráig.
7 éves korig
Az orvosi vizsgálat, a terhesvitaminok, az egészségesebb életmód, a kórházi díjak és az esetlegesen adott hálapénz összege alkalmanként akár több tízezer forintra is rúghat. Ráadásul mivel a terhességi vizsgálatokat rendszeres gyakorisággal kell végezni,
Még ha az olyan alapvető felszerelés, mint a babakocsi, a babaruhák, játékok és bútorok meg is maradtak, és örökölni tudja őket a harmadik gyerek, akkor is magas költséggel jár egy újszülött. Miután megszületett a baba, számolni kell a pelenkával, a tápszerrel, a gyógyszerekkel, illetve az egyéb, kifejezetten csecsemőknek készült élelmiszerekkel is. Egy nemrégiben elvégzett kutatás szerint a szülők csecsemőkorban átlag 25-35 ezer forinttal számolnak havonta, amit teljes mértékben a kicsire költenek. Később ez az összeg még magasabb, ugyanis
Így a gyermek első hét évében megközelítőleg 2,5 - 3 millió forint is lehet a családi kiadás. A többgyerekesek ugyanakkor nagyon sok tételen spórolhatnak, hiszen a testvérek például megoszthatják ugyanazt a szobát, ruhákat és játékokat is örökölhetnek egymástól.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
7 - 14 éves korig
A gyermeknevelés során az első néhány évet követően a legnagyobb anyagi terhet sok szülő számára a gyermekek iskoláztatása jelenti. Bár a tanszerárak csökkentek az utóbbi években, még mindig elképesztően drága az iskolakezdés, minden évben több tízezer forintos költséget jelent. A Pénzcentrum becslései szerint minimum 40-50 ezer forintba is kerülhet gyerekenként az indulás, még úgy is, hogy mindenki ingyen kapja a tankönyveket. Mint ahogy az a fenti adatokból is látszik, egy általános iskolás korú gyermekre emellett havonta körülbelül 37 ezer forintot költenek a szülők, így ha ezzel számolunk, általános iskolás korban a nyolc év alatt közel 4 - 5 millió forintot is költhetnek a szülők egy gyermekre.
14 - 18 éves korig
A szülők által a gyerekre költött összeg egy középiskolás korú esetében már körülbelül 50 ezer forintra nő havonta. Bár a felmenő rendszerben a most születetteknek már nem kell majd fizetnie a tankönyvekért, a középiskolákban előfordulhat, hogy a diákoknak az alaptankönyveken túl más könyveket is meg kell vásárolniuk. Emellett szintén meg kell venni a tanszereket, a beiskoláztatásnak is vannak költségei, nem is beszélve arról, hogy a szükséges tudás megszerzéséhez ma már egyre nagyobb technikai követelmény is társul, mint például a számítógép, a notebook, vagy a szélessávú internet. Ezen felül a magánórák, a nyelvvizsga, a jogosítvány, az étkezési és esetleg utazási költségek, valamint a szalagavató és ballagás mind feljebb nyomhatják az árakat, ami évente akár milliós kiadást is jelenthet gyermekenként.
18 éves kor után
Bár 18 éves kor után hivatalosan felnőttnek számítanak, a legtöbb szülő nem engedi el rögtön a gyermeke kezét, hanem továbbra is segíti anyagilag. A középiskola után azonban még magasabb költségekkel kell számolni, az egyetemi, vagy főiskolai tandíj, a lakhatás, étkezés, és egyéb kiadások havonta akár 90 - 100 ezer forintot is felemészthetnek.
Akkor mennyi az annyi pontosan?
Bár konkrétumot nehéz mondani azzal kapcsolatban, hogy egy családon belül mennyibe is kerül a harmadik gyerek, annyi bizonyos, hogy a 18 év alatt még a legalapvetőbb szükségletek összege is többmilliós nagyságrendű. Több felmérés is azt igazolja, hogy egy gyermek vállalása a születésétől az egyetem vagy főiskola elvégzéséig átlagosan 13-15 millió forint plusz költséggel is járhat.
New York leggazdagabbjai között egyre nagyobb divat több gyereket vállalni, ugyanis újonnan a gyerek a státuszszimbólum a felső tízezer körében - állítja a Business Insider. Mivel a gyereknevelés hatalmas összegeket emészt fel, a tehetős családok így mutatják, mennyire vagyonosak. Az Egyesült Államokban átlag 245 ezer dollárba (kb. 71 millió forintba) kerül egy gyerek felnevelése 18 éves korig, és ebben még nincs benne az egyetemi oktatás, ami akár meg is duplázhatja a költségeket.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








