A balatoni vitorlázók szerint már a turizmus fejlődését gátolják a Balatoni Hajózási Zrt. megemelt, áprilisig befizetendő kikötői díjai. A cég szerint a piac diktálja az árakat - írta a Népszabadság.
Gelencsér János, a balatoni vitorlázók érdekvédelmének fő szervezője szerint a két és fél ezerre tehető balatoni vitorlástulajdonos többsége elfogadhatatlannak tartja, hogy a 22 tóparti önkormányzat tulajdonába került Balatoni Hajózási Zrt. egyre drasztikusabban emeli a kikötői díjait. Balatonbogláron idén 25-30 százalékkal emelkedtek a díjak az előző évihez képest: ez egy középkategóriás hajó esetében évi 270 ezer helyett 344 ezer forintot jelent. Gelencsér szerint a Balatonon piaci erőfölénnyel bíró cég árai miatt egyre többen kényszerülnek feladni a hobbijukat, vagy más kikötőkben helyet találni, ami károsan hat az üdülőrégió turizmusára.
Horváth Gyula, a hajózási cég vezérigazgatója szerint nincs mit számon kérni azon, hogy egy piacgazdaságban profitorientáltan működik egy cég, akkor sem, ha az önkormányzati tulajdonban van. Szerinte a kikötői férőhelyek iránti kereslet a mai árak mellett is elegendő, a kikötők a szezonban átlagosan több mint 80 százalékos telítettséggel üzemelnek. A Balatonon ötezerre tehető kikötői férőhelynek valamivel kevesebb mint a fele felett diszponál a társaság, árai pedig a balatoni átlag alsó harmadában mozognak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








