A Bajnai-kormány több tíz milliárddal csökkentené a közösségi közlekedés, így a MÁV költségvetési támogatását is. A pénznyelőként üzemelő vasúttársaság hatékonysága gyenge, főleg ha nemzetközi összehasonlításban tekintünk rá.
Nem kell messzire utazni, hogy egy hazainál nagyságrendekkel jobban működő vasutat találjon az ember, elég ha Bécsig eljutunk. Az ottani 5702 kilométernyi vasútvonalat kiszolgáló ÖBB, osztrák állami vasúttársaság vonatain évente mintegy 447 millióan utaznak, míg az itthoni 7800 kilométeren alig több mint 150 millióan.
A hatékonyabb működéshez az is hozzájárul a szomszédoknál, hogy az ottani kisebb forgalmú vonalakon a költséges vasúti szerelvények helyett autóbuszokat közlekedtetnek.
Itthon az utasok a vasút tényleges költségeinek mindössze 19 százalékát fizetik be a pénztáraknál, nem csak a diákoknak, illetve nyugdíjasoknak, és egyéb jogon járó kedvezmények miatt, ugyanis a teljes árúnak mondott menetjegy is csak a személyszállítás tényleges költségeinek 55-60 százalékát fedezi.
Itthon közel 30 millióan ingyen utaznak, míg az ÖBB-nek alig van díjmentesen utazó utasa.
Persze ha itthon is a tényleges költségekhez igazodna a díjszabás, sokan felháborodnának, és talán joggal vetnék vissza, hogy a kiszolgálás minősége is hagy némi kivetni valót maga után. Az osztrákok ugyanis évek óta többet költenek szolgáltatásaikra, utaskiszolgáló létesítményeikre, járműparkjuk korszerűsítésére, mint a MÁV.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nekünk több év kellett 70 elővárosi motorvonat beszerzésére, míg ezalatt az osztrákok 160 ilyet szerelvényt vásároltak.
Nem szerepel jobban azonban az áruszállítási piacon sem a MÁV Cargo, amit az ÖBB árufuvarozó vállalkozása vásárolt fel 102,5 milliárd forintért, holott a cég járműparkja jórészt ócskavasnak felel meg.
A már szinte tradíciónak mondható lemaradást a MÁV tehát csak jelentős tulajdonosi hozzájárulással tudná ledolgozni.
Műfenyő vagy igazi? Pont kerülhetett az ősi vita végére: tisztul a kép, minden ebbe az irányba mutat
A karácsonyi időszak közeledtével egyre többen foglalkoznak a karácsonyfa-választás kérdésével.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.







