Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Aki szívesen csúszkál az Alpok vastag hóval borított hegyoldalain, nyilván nem örül neki, hogy történelmi csúcsot döntött az euró árfolyama a forinttal szemben. Tavaly ősz óta már mintegy 15 százalékkal drágult a közös európai fizetőeszköz, ami alaposan leszűkítheti a téli síelésre szánt keretet, ám meg lehet fogni a költségeket néhány egyszerű trükkel.
Nincs róla pontos adat, hogy hány magyar is húz több-kevesebb rendszerességgel deszkát vagy lécet a lábára, de a "hivatalos" becslések szerint számuk elérheti az egymilliót is. Akit a nehezedő gazdasági helyzet nem vert még le a lábáról, az is minden bizonnyal fogcsikorgatva vette tudomásul, hogy az euró árfolyama 288 forintig emelkedett, sőt elemzések szerint rövid távon akár 300 forint is lehet a kurzus, ami 15-20 százalékos drágulást jelent egy síelés esetén. (A magyarok túlnyomó többsége ugyanis Ausztriába és Szlovákiába jár síelni, ám január elsejétől az utóbbiban is az euró a hivatalos fizetőeszköz. Bulgáriában pedig a leva árfolyamát hivatalosan is az euróhoz kötik, így ott is érzékelhető a drágulás. A Lengyelországba készülő síelők idén jól járnak, nagy változás nincs tavalyhoz képest.)
Hogyan csökkenthetjük tehát költségeinket? Ha még nincs szállásunk lefoglalva (elenyészően tartozhatnak ebbe a halmazba), akkor érdemes egy utazási irodánál körülnézni, az ott előre forintban lefixált árak ugyanis mára már olcsóbbak lehetnek, mintha saját magunk intéznénk. Talán még a közös szállás-síbérlet kombinációra is kapunk némi kedvezményt.
Ha azonban már lefoglaltuk a szállást marad a részleteken való spórolás. Az üzemanyag-költség jelentős tényező lehet, mégis sokan csak a szóbeszédek alapján tájékozódnak, vajon a határ melyik oldalán is érdemes tankolni. Nos, a jelenlegi helyzetben Magyarország abszolút favoritnak tekinthető. Ausztriában ugyanis egy liter 95-ös benzin 0,94 euróba kerül, míg a dízel 0,96 - ez mostani árakon 270, illetve 276 forintot jelent, míg hazánkban a reggeli áremelés után is 240, illetve 251 forint körül lesz majd az átlagár. A szlovák üzemanyagfront még rosszabb, itt 295, illetve 337 forintos literenkénti árral lehet számolni.
Akinek nincs saját léce, jobban teszi, ha még Magyarországon felkeres egy kölcsönzőt. A hazai kölcsönzési díjak amúgy is jóval alacsonyabbak a pálya menti kölcsönzők díjszabásánál, a drága euró pedig csak tovább mélyíti a szakadékot. Itthon 14-15 ezer forintból már elvihető egy hétre egy pár léc cipővel, bottal együtt, de a versenykategóriájú felszerelés sem kerül több 20-22 ezer forintnál. Ezzel szemben Ausztriában egy teljes szett ára egy hétre 80 eurónál kezdődik az olcsóbb kölcsönzőkben, de nem ritkák a 300 eurós ajánlatok sem. Az utazás időpontjától függően persze érdemes lehet előre tudakozódni az interneten, a kölcsönzők is tartanak hatalmas árleszállításokat a szezonból kifelé menet.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Külön talán nem is érdemes említeni, de persze megéri itthon feltankolni az élelmiszerkészleteket is. Bár az árak Magyarországon a tavalyi év első felében jóval rugalmasabban szöktek az égbe, mint Nyugat-Európában, a folyamat a második félévben megfordult így a korábbi arányok nagyjából stabilizálódtak. Az euró árfolyamának növekedése viszont jelentősen megdrágította a kinti életet, így a tartósabb élelmiszereket okosabb lehet egy hazai diszkontban megvásárolni az utazás előtt.
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.