Na ezért híznak el olyan gyorsan a mai gyerekek

2016. december 24. 13:31

Az elhízásra genetikailag hajlamos gyerekek agya erősebben reagál a gyorséttermi ételek reklámjára.

Az elhízásra hajlamosító génnel (FTO) bíró gyerekek jutalmazásért felelős agyi területe erőteljesebben reagál a gyorséttermi ételeket népszerűsítő televíziós reklámokra - állapították meg brit kutatók.

Ez az első olyan tanulmány, amely azt vizsgálta, hogyan befolyásolja az agy ételreklámokra és egyéb, az evésre vonatkozó célzásra adott reakcióját az FTO gén - hangsúlyozták az amerikai Darthmouth College kutatói, akik eredményeiket a Proceedings című tudományos lapban mutatták be. A szakértők szerint kutatásuk segít megérteni, hogy a többiekhez képest miért hajlamosabbak egyes gyerekek túl sok egészségtelen ételt enni.

A tanulmányba 72 gyermeket vontak be, a 9-12 évesek televíziós műsort néztek, miközben mágneses-rezonancia szkennerrel vizsgálták őket. A televíziós műsort több, összesen tizenkét perces reklámszünettel szakították meg, ezek fele gyorséttermi ételeket, másik fele nem ételeket reklámozott.

A gyerekeknél felmérték az elhízás kialakulásának genetikai kockázatát az FTO gén alapján.

A motivált viselkedés szabályozásáért felelős nucleus accumbens nevű agyterület nemcsak nagyobb volt az elhízás kockázatát növelő FTO génnel bíró gyerekeknél, hanem erőteljesebb választ is mutatott az ételreklámokra.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 
A gyerekek által a televízióban látott reklámok egyharmada ételt népszerűsít és mindegyikük evésre szólít fel

- mondta Diane Gilbert-Diamond, a Darthmouth College epidemiológusa.

Korábbi munkáinkból tudjuk, hogy a genetikai okokból túlsúlyra hajlamosabb gyerekek sokkal inkább túleszik magukat, miután ételreklámokat láttak a televízióban, még akkor is, ha nem éhesek. Az agyi vizsgálatokból arra lehet következtetni, hogy ezek a gyerekek sokkal fogékonyabbak ezekre a felhívásokra és az ételreklámok limitálása hatékony módszer lehet a gyermekelhízás elleni küzdelemben

- fejtette ki a szakértő.

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem