A múlt év végére fordulóponthoz érkezett a hazai lakáspiac, ezt igazolják egybehangzóan a Központi Statisztikai Hivatal és a Magyar Nemzeti Bank legfrissebb jelentései is.
Egy biztosítótársaság felmérése szerint a megkérdezettek 85,5 százalékának van lakásbiztosítása, további 5,5 százalék pedig szeretne kötni. 5,5 százalék számára nem releváns még ez a típusú biztosítás, mert jelenleg bérleményben lakik. Csak 3,6 százalék vallja, hogy nincs lakásbiztosítása és később sem tervez ilyet kötni.
10-ből több mint 8-an az ingatlan mellett az ingóságaikra egyaránt kötnek biztosítást, derül ki az Allianz friss kutatásból, amiből az látszik, hogy tudatosan gondoskodunk az otthonunkban található valamennyi értékünkről. A biztosítótársaság tapasztalatai is azt mutatják, hogy az ügyfelek már valóban teljes körűen gondoskodnak az otthonuk biztonságáról, ami részben köszönhető a különböző biztonsági rendszerek, megújuló energia eszközök – pl.: napelem, napkollektor, hőszivattyú –, az egyre újabb és drágább elektronikai eszközök, illetve a luxus kényelmi cikkek – pl.: szauna, jakuzzi, medence – háztartásokban való megjelenésének és terjedésének.
Vajon foglalkozunk az otthonbiztosításunk értékkövetésével is?
A karácsonyi ünnepi időszak is hozhat változást az ingatlanunkban lévő ingóságok értékében, hiszen a legnépszerűbb ajándék a játékot követően évek óta egyértelműen az elektronikai cikk. A fa alá kerülő LCD tévé, konyhai robotgép, esetleg drón pedig növeli az otthonunk értékét. Ráadásul az év vége jó apropó arra, hogy az egész évet végiggondoljuk olyan szempontból, hogy a karácsonyon felül hány egyéni ünnep és nagyobb ajándék, valamint kisebb-nagyobb évközbeni családi beruházás gazdagította még az otthonunkat. Éppen ezért nagyon fontos a lakásbiztosítások időszakos felülvizsgálata és az értékkövetés, hiszen a tárgyi eszközök változása mellett az igényeink is változhatnak.
A felmérés szerint 10-ből 8-an tudjuk, hogy az otthonbiztosításunkat rendszeresen szükséges felülvizsgálni és akár frissíteni is. Viszont ennél kevesebben, csak 10-ből 6-an tesszük ezt meg kellő rendszerességgel: tehát évente vagy ennél gyakrabban. 10-ből 3 ember csak két-három évente, 1 pedig még ennél is ritkábban foglalkozik ezzel. A felmérés tanulságai szerint azok foglalkoznak megfelelő rendszerességgel a biztosításuk értékkövetésével, akik napra, hónapra pontosan tudják, mikor van a szerződésük évfordulója (10-ből 6 ember).
Ha változtatunk, akkor viszont már nem csak értékkövetünk
Ha viszont végül rászánjunk magunkat a biztosításunk revíziójára, nem feltétlenül csak a megfelelő értékkövetés miatt tesszük. A konstrukcióváltoztatás 3 legfőbb oka az Allianz felmérése alapján az ingatlan és az ingóságok értéknövekedése miatti alulbiztosítottság elkerülése (57,1%), a biztosítási díj növekedése (20,2%), vagy a plusz szolgáltatással, illetve konstrukcióval történő bővítés igénye (14,7%).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A felmérés egyik legfontosabb visszacsatolása számunkra, hogy az ügyfeleink többsége (52,6%) akkor sem váltana biztosítót, ha változtatna a jelenlegi otthonbiztosítása paraméterein. A legtöbben azért, mert bennünk bíznak meg leginkább a piacon (54,7%), illetve mert elégedettek a jelenlegi díjszabásuk ár-érték arányával (39,4%), de sokan az Allianz kárrendezési folyamataival (24,8%), illetve ügyfélszolgálatával (24,4%) kapcsolatos pozitív tapasztalataik miatt ragaszkodnak hozzánk. Ügyfél visszajelzéseink alapján is azt látjuk, hogy azok, akiknek már volt aktív kárrendezési tapasztalata az Allianz-cal, magasabbra értékelik kárrendezési folyamatainkat, mint azok, akikkel még nem történt káresemény. Erre a területre is igaz a mondás, hogy a puding próbája az evés
– mondta Tollmayer György, az Allianz Hungária lakossági vagyon termék- és portfólió menedzsment osztályának vezetője.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Rendkívüli belpolitikai vihar lett egy atomerőműves cikkből Németországban
- Lejár az EP-listák bejelentésének határideje
- Moszkva a svájci konferencia bojkottjára kérte partnereit
- A hátráltató tényezők ellenére is bizakodó az OECD
- Megkezdődik a május-júniusi érettségi vizsgaidőszak
- Érdemes lesz az égboltot kémlelni, ilyet nem lát egyhamar