A brutális pickupot egyelőre nem lehet Európában kapni, és nem is tudni arról, tervezik-e forgalmazni az itteni, szigorúbb szabályok miatt.
Egy pórul járt vállalkozó 2021 végén rendelt egy új villanyautót, többször tologatták a határidőt, kifizetett kétmillió forint előleget, de az egészből mára nem lett semmi, mindenki mossa a kezeit, az ellátási lánc egyik szereplője sem hibás az autókereskedő szerint – írja a Telex.
A portál arról számol be, hogy egy olvasójuk megkereste őket, még 2021 végén rendelt egy új Hyundai villanyautót, és kifizetett kétmillió forint előleget egy hivatalos márkakereskedésnek. A cég azonban többször arról tájékoztatta a vásárlót, hogy csúszások lesznek, és haladékot kértek az átadásra. Az utolsó ilyen szerint 2023 közepén már megkapta volna az autót, pár hete viszont a márkakereskedés lemondta a megrendelést.
Az előlegét visszakapja, illetve a kereskedő globális összefüggéseket vázolt, ebben leírta, hogy a lemondás hátterében a Hyundai Motor Holding Kft., tehát a magyarországi importőr döntése áll, amellyel a Hyundai Motor Europe GmbH, a dél-koreai márka európai központja közölte a rossz hírt. A lemondó levélben az is szerepelt, hogy nem ez a cég a felelős a történtekért, és még csak nem is a megrendelt Ioniq 5 First Edition gyártását modellváltás miatt törlő gyártó, hanem a koronavírus-járvány, továbbá az orosz-ukrán háború és ennek az alkatrészellátásra, illetve a gyárak működésére gyakorolt hatásai. A fentiek értelmében egyébként a kereskedő nem tart megalapozottnak a szállítás késlekedése vagy a szerződés meghiúsulása miatt benyújtott vásárlói kártérítési igényeket.
A portál ez és egy másik eset kapcsán is kikérte egy szakjogász véleményét, aki elmondta, a nemteljesítés szerződésszegést jelent, ugyanakkor, teszi hozzá, nagyon fontos jogilag, hogy a megrendelésben milyen kikötéseket fogadtattak el a vásárlóval a módosítására. A szakjogász szerint elképzelhető az is, hogy egy szerződés teljesítése szakszóval élve lehetetlenül, és ilyenkor a szerződés megszűnik. Ilyen esetnek minősülhet, amikor a kereskedő felé az importőr és a gyártó – a rendelés felvétele ellenére – ténylegesen nem szállít. Ezt persze a kereskedőnek igazolnia kell. A tanulság tehát a lap szerint az, hogy
nagyon alaposan el kell olvasni minden újautó-megrendelési szerződést, különösen azokat a részleteket, amelyek a kereskedés és a vásárló elállására, illetve az időközi ármódosításra vonatkoznak.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- Két autópályán is torlódásra kell számítani
- Berényi József: Brüsszel kritizálása nem jelenti az unióból való távozás szorgalmazását
- Chilébe telepített csillagvizsgálót egy japán egyetem - ezért
- KSH: bár februárban nőtt az export, még mindig nem éri el a kivitel nagysága a tavalyi szintet
- Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
- Elindultak az ellenőrzések az egészségügyben: mást várnak a háziorvosok, és mást a kamara