16 °C Budapest
Berúgták az ajtót a kínai autók Magyarországon: tényleg ez az új ár-érték bajnok?

Berúgták az ajtót a kínai autók Magyarországon: tényleg ez az új ár-érték bajnok?

2022. december 3. 15:58

Több modelljét is harcba küldi a magyar piacon az MG, az angol márkát most a kínaiak élesztették újra, a stratégiájuk pedig egyértelmű: úgy ajánlanak korrekt autót, hogy közben lényegében minden vetélytárs alá ígérnek. De ez elég lesz a sikerhez? A Pénzcentrum a márka plug-in hibrid modelljét, az EHS-t tesztelte: többek között arra voltunk kíváncsiak, kell-e félni a kínai kocsiktól, és megnéztük, hozza-e az ígért fogyasztási számokat.

Felült a halott: a kínaiak tényleg megcsinálták, sikerrel élesztették újra az egykoron jobb napokat is látott MG-t, ami már a magyar piacra is betört. Méghozzá egy igen erős ajánlattal. Az alapmodell, a ZS tesztje még hátra van itt a Pénzcentrumon, de látatlanban annyit megelőlegezhetünk neki, hogy 6 699 000 forintos árával elég komoly kihívója lehet a magyarok kedvenc autóinak: a méretben is hasonló suzuki Vitara legkevesebb 300 ezer forinttal kerül többe alapáron, az S-Cross pedig - kimondani is meredek - 7,5 millió forintról indul a kereskedésekben. De tényleg komoly játékos lehet a kínai népautó? Hamarosan kiderül...

Ami miatt viszont ma összegyűltünk, az az MG eggyel magasabb kategóriát képvidelő modellje, az EHS ami egy plug-in hibrid városi terepjáró. Ami a kiviteleket illeti, sok választási lehetőség nincs: a konfigurátor szerint a Comfort és a Luxury változat elérhető, előbbi 15,4 míg utóbbi 16,6 millió forintba kerül. Ehhez még a fényezés jelenthet valamennyi pluszköltséget, ha nem elégszünk meg a fehérrel, illetve az "Exkluzív burgundi bőrkárpit" egy plusz 150 ezer forintos tétel.

Láthatóan egy Európában is emészhető autót szerettek volna csinálni, és meg kell hagyni sikerült is: ránézésre a prémium jegyeket is fel lehet rajta simerni. Igazából a Sanghai Automotive tervezői igyekeztek összemixelni azokat a formákat, amelyek a kontinensen már bejöttek: néhol egy kis BMW, az eleje kifejezetten Mazda, olykor a Volkswagen SUV-k is felsejlenek. Méretre a VW Tiguan, a Hyundai Tucson és a Peugeot 3008 kategóriájában harcol a piacon.

Autót vennél? Nézz körül a Pénzcentrum hitelkalkulátorában!

És itt jön a csavar: bár ha az EHS minőségével összességében nem is lehetünk teljesen elégedettek, de árban gyakorlatilag minden vetélytárs alá ígér. A KIA Sportage plug-in hibridje legkevesebb 18,2 millióba kerül most, a 3008-as PHEV 17,4 millióról indul, Tucsont 19 millió forint környékén lehet venni a felszereltségétől függően. Ehhez képest az MG-t mindennel telepakolva is 17 millió alatt ki lehet hozni a szalonból.

Az autó egy 1,5 literes turbóbenzinnel érkezik, és persze a villanymotorral, az összteljesítmény 258 lóerő, ami kell is egy ekkora szerkezetnek. Az akksiban 16,6 kWh-nyi áramot lehet tárolni, amivel papíron akár 50 kilométert is el tud menni, hogy ez mennyire igaz, az a menetpróbán kiderült:

Viszont ami nagy hátránya, hogy mindösszesen 3,7 kW a maximális töltési sebesség, miközben a konkurencia már a 7,4-et is tudja, sőt a 11-et is. Így pedig lényegesen több időbe kerül teletölteni az akksit.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A beltérben semmi kirívó: a tesztautóban a már említett, vörös műbőr kárpitozás volt, az ülések jól tartanak, kényelmesek, ennyi pénzért legyenek is azok - kicsit féltem, hogy a vörös bőr már-már túlzottan "olászos" lesz, de szerencsére pont sikerült a jó ízlés határain belül maradni. A belső összeszerelés sem hagy kivetnivalót, nincs nyekergés, kattogás, összességében az egész egy tisztes iparosmunka. A helykínálat teljesen korrekt, a panorámatető is sokat dob az összképen, a csomagtér pedig 450 liter, ami szintén nem kevés a kategóriában.

A 12,3 colos műszeregység és a 10,1 colos központi kijelző esetében sem lehet semmi drámairól beszámolni, bár a rendszer néha elég lassan reagál a központi egységen - de őszintén, mindez addig érdekel bárkit, ameddig a telefonról be nem jön az Android Auto, vagy az Apple CarPlay. Bár a kormányról sok funkció irányítható, egy nagyon fájó hiányosság mégis van:

Azaz biztos megszokás kérdése, de én a teszt alatt nem próbáltam ki a tempomatot, mert konkrétan látni is alig lehet, hogy merre kell billenteni a kart, ha mondjuk új sebességet akarok beállítani. Agyrém. A másik kivetnivaló az a kamerák minősége: mert bár egy 360 fokos rendszert kapunk, de azért 2022-ben ennél élesebb képet illene közvetíteni, hiába csak egy tolatókameráról beszélünk. A 3D-s nézet egyébként, a pixelháborút leszámítva teszi a dolgát, körbe lehet nézni, mi van a kocsi körül.

Összességében az MG EHS a hibái ellenére is egy erős versenyző lehet a magyar piacon, nem kell félni a kínai autóktól: bár akinek van 17 millió forintja egy új autója, annak a már jólismert márkák modelljei is beleférhetnek, mondjuk 19-ért, de ár-érték arányban kevés jobb ajánlattal találkozhatunk.

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 29. hétfő
Péter
18. hét
Április 29.
A tánc világnapja
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm