A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11 százalékkal kisebb az egy évvel korábbi 10,1 milliárd eurónál.
Bár nem tiltja törvény, bolondság így vezetni télen: súlyos sérülést kockáztat a legtöbb magyar autós
Óriási hibát követ el, aki nagykabátban ül volán mögé: a vastag, téli ruházat nem csak mozgásunkban korlátoz, de egy nagyobb fékezésnél, vagy ütközésnél sokkal komolyabb sérüléseket szenvedhetünk, mint nélküle. A biztonsági öv ugyanis olyankor nem feszül rá rendesen a testünkre. Nagy-Britanniában a hatóságok idén már lépnek: komolyan megbüntetik azt az autóst, aki téli ruházatban ül a volán mögé.
Nem vitás, immár beköszöntött a tél, kellenek a meleg ruhák: a Pénzcentrum időjárás aloldala szerint például a héten a reggeli órákban még igencsak mínuszok repkedhetnek. Nem is csoda, hogy újra előkerülnek a vastag kabátok, sálak, kesztyűk, ám sok sofőr még akkor sem válik meg a meleg ruháktól, amikor beül a volán mögé. Ez óriási hiba, mert például egy vastag kabát nem csak a mozgásban akadályoz, de egy balesetnél akár súlyos sérülésekhez is vezethet.
A súlyosabb következményeket megelőzendő a brit rendőrség például úgy döntött a Mirror szerint, akár komoly pénzbüntetést is kaphat, aki például pufikabátban ül a volán mögé - kirívóan súlyos esetekben a vezetéstől is eltilthatja az illetőt a bíróság. Mert bár, ahogy a lap is emlékeztet, konkrét szabály nincs rá, hogy mit kell viselni vezetés közben, de a sofőr már azzal is megszegheti a KRESZ-t, ha öltözéke negatív irányba befolyásolja vezetési képességeit.
Így pedig a legenyhébb esetben 100 font (kb. 47 ezer forint) pénzbírság, illetve 3 büntetőpont járhat gondatlan vezetésért. Ám a büntetés mértéke egészen 5000 fontig (kb. 2,3 millió forint) terjedhet, és akár a jogosítványt is elvehetik, ha annyira kirívó a szabálytalanság.
Mit mond a KRESZ?
Magyarországon sincs olyan szabály, ami kimndaná, pontosan milyen öltözékben is kell vezetni, de a KRESZ-jogszabály kimondja, hogy:
aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
Emellett a negyedik paragrafus azt is kimondja, hogy járművet csak az vezethet, aki a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van. Márpedig a mozgásban igencsak akadályozó nagykabát, vagy a biztos kormányfogást gátló kesztyű minden, csak nem biztonságos...
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Magyarul: bár a törvény konkrétan nem tiltja, de aki téli ruházatban vezet, az így is megszegheti a jogszabályt.
Ha ezt megnézed, inkább leveszed
Korábban a német autóklub (ADAC) szakemberei tesztbábukon próbálták ki, hogy milyen esélyekkel indulnak egy ütközéskor azok, akik nagykabátban ülnek az autóban. Hát, nem túl jókkal...
Hiszen a téli ruháktól a biztonsági öv nem illeszkedik feszesen a testre, így pedig már egy 16 kilométer per óránál bekövetkező ütközés is komoly sérüléseket tud okozni, mivel a kabátbélés miatt több centi hely van még a testünk és az öv között. Amikor az öv megfeszül, hatalmas lendülettel nyomja meg a testet, ahogyan a kabát anyagát összepréseli, a keresztirányú része pedig mélyen belevág az ember hasába, ami komolyszervkárosodást is okozhat.
Úgyhogy a németek is nyomatékosan kérnek mindenkit, hogy bármennyire is hideg van, ameddig be nem melegszik rendesen az autó, vegyük le a kabátot! A gyerekekről is, hiszen a fenti mechanizmus a gyerekülésben is ugyanúgy lejátszódik, akár már egy nagyobb fékezésnél is. Inkább legyen a kocsiban egy pléd, takaró, amivel a gyerek kihúzza addig, ameddig be nem indul rendesen a fűtés.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Megöltek két ukrán katonát Bajorországban: egy orosz férfi a gyanúsított
- Lemondott a skót miniszterelnök
- A kkv-t erősítő programot indít a kormány
- Leadta ajánlásait a Mi Hazánk
- Magyarország 2036-os olimpiai pályázatával is számolnak a nemzetközi térben
- Ítélet született a Deák téri kettős gyilkosság ügyében