19 °C Budapest

Parázol az e-autó hatótávjától, de mégis belevágnál? Ezt a verdát neked találták ki

2020. június 21. 07:00

Megérkezett a Ford korszakalkotó újdonsága, a gyártó első plug-in hibrid modellje. A Pénzcentrum megnézte, mit tud az új Kuga PHEV, és az is kiderül, tudja-e tartani a beígért elektromos hatótávot. A fullextrás tesztkocsi már a megjelenésével is tekintélyt parancsol.

Pár napig volt szerencsénk kipróbálni a Ford forradalmi újdonságát, ugyanis a Kuga plug-in hibrid verziója a márka első tölthető akksis hibrid modellje. Nem aprózták el, tesztautónak egyből a legmagasabb felszereltségű Vignale edition modellt adták, ez a kocsi a németországi tesztflotta oszlopos tagja - ugyanis a Ford a gyári tesztkocsikat küldi körbe az európai tesztelőknek, hogy minél hamarabb ki tudják próbálni az újdonságokat. Ezért a német rendszám, amelynek a végén található e-betű árulkodik róla, hogy itt bizony nem plug-in hibridről van szó, itthon a Kuga PHEV zöld rendszámot kapna annak minden előnyével (a többi mellett ingyen lehet vele parkolni).

Ez a Kuga harmadik generációja, ami ezzel a hibridhajtással már lényegében űrtechnológia. A 2,5 literes benzinmotor mellé egy 113 lóerős villanymotort is kapunk, az energiát egy 14,4 kWh-s akkumulátor tárolja bőszen. A rendszer összteljesítménye 225 lóerő 200 Nm nyomatékkal, ami pont elég egy ekkora autónak. A videóban kívül-belül megmutatjuk, a cikkben csak a rendszerre térünk ki!

Az autó oszlopról 3,7 kW-tal képes tölteni, úgyhogy így 4 óra, mire 0-ról 100-ra teljesen felhúzza magát a Kuga, konnektorról ennek kb. a duplájával kell számolni. A tisztán elektromos hatótáv 55 és 60 kilométer között mozog, a videóban leteszteltük a többi mellett azt is, hogy tudja-e tartani az autó ezt az értéket!

Év végéig kedvezményesek az autóhitelek! Válogass az ajánlatok között a Pénzcentrum kalkulátorában!

A villanymotornak hála gázadásra szinte megugrik a Kuga, és a rendszer elég finoman hangolja össze a benzin- és a villanymotor működését. Többféle hajtási módot is beállíthatunk: mehetünk csak árammal, ameddig tart a szusz az akksiban, vagy tartalékolhatjuk a töltés, és tisztán benzinüzem van, amivel az akkut lehet tölteni - ezt mondjuk nemigen ajánlott használni, mert igencsak megdobja a fogyasztást, inkább csak autópályán érdemes benyomni, amikor amúgy is a benzinmotor dolgozik. A "normál" módban is kitűnően váltogatja a benzin- és villanyüzemet, ameddig nem tapossuk a földig a gázt, addig teljesen elektromosan halad.

Azt is érdemes megemlíteni, hogy az energiát is remekül termeli vissza a rendszer fékezéskor. Amikor nullán van az akku, akkor is ki tudunk préselni belőle 2-3 kilométert. Normál módban, úgy, hogy egyszer töltöttük motorral az akkut legvégül 3,5 literre jött ki a fogyasztás 100 kilométeren, ami egyáltalán nem vészes.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Ez azt jelenti, hogy benzinnel (345 forint/literes áron) kb. 1200 forintért lehet megtenni vele 100 kilométert, az akkut pedig otthoni áron (35 forint/kWh) kicsivel több mint 500 forintért tölthetjük tele. Ez kb. 1700 forintot jelent összesen 100 kilométerre, ami kb 5 literes fogyasztást jelent egy tisztán benzinüzemű autónál. Vélhetően lehet hozni az 1,4 literes gyári fogyasztást is, de ahhoz kb. tojást kellene tenni a gázpedál alá, és rendesen tölteni az akkut hálózatról, nem a motorral. Nem lehetetlen, de egyébként ha valaki este feldugja tölteni otthon, az vígan eljárhat vele 2-2,5 literrel is.

Ami az árcédulát illeti, az elég vaskos: a legalacsonyabb felszereltséggel is 12,5 milliót kell fizetni egy Kuga PHEV-ért, a mi bőségesen extrázott tesztkocsink pedig nem kevesebb, mint 15,5 millió forintba kerül.

Hogy kinek lehet ajánlani? Annak például, aki régóta szemez az elektromos autókkal, de parázik a hatótávtól. Hiszen itt mankónak ott a benzinmotor, ami mindig ott van ha kell, de ügyesen használva akár teljesne elektromos módban is meg lehet oldani a munkábajárást, a napi rohangászást. Mivel nem tisztán elektromos hajtású, így állami e-autós kedvezményt nem lehet rá igénybe venni.

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 29. hétfő
Péter
18. hét
Április 29.
A tánc világnapja
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem