A kínai márkák az EU autópiacának 11 százalékát fogják kitenni 2024-ben a várakozások szerint, ami 2027-re elérheti a 20 százalékot is.
Az első autó mindenkinek fontos szerepet tölt be az életében, ezért nem is olyan egyszerű a kiválasztása. A német autóklub most készített egy listát azokról a modellekről, amelyeket nyugodt szívvel ajánlanak a kezdő sofőröknek is.
Nehéz eligazolnia egy kezdő sofőrnek a hatalmas piacon: aki addig nemigen foglalkozott a témával, nehezen tudja kiválasztani, milyen autóval kezdje meg országúti "karrierjét". Ráadásul ezek a vevők általában más kritériumok szerint keresnek maguknak autót, mint a tapasztaltabb sofőrök: első autónak jellemzően olcsó, kicsi és könnyen fenntartható autókat keresnek az emberek az ADAC szakértői szerint - így pedig az új autók ki vannak zárva, marad hát a használtpiac.
Itt azonban az áron kívül sok más dolgot is jól meg kell nézni: fontos a tartósság és a minőség is például, illetve a megbízhatóság mellett a biztonság sem elhanyagolható, hiszen a kezdők hajlamosabbak a hibákra. A német autóklub most összeállított egy listát a legalkalmasabb első autókról az alábbi kritériumok figyelembevételével:
- ne legyen túl öreg az autó (2000 után gyártott),
- legyen megbízható,
- legalább négycsillagos törésteszt és ecoteszt,
- több légzsák.
Lássuk, melyek a legjobb első autók a németek szerint!
Citroën C1 / Peugeot 108 / Toyota Aygo
A három jármű műszakilag szinte teljesen megegyezik, csak a külsőségekben különböznek. Az ADAC szerint már az egyliteres, háromhengeres motor is elegendő lehet a mindennapokban, amelynek fenntartása kifejezetten olcsó. Cserébe viszont ezek a modellek nem családi autók, hátul kifejezetten kevés a hely. Jobb modellekkel már 500-700 ezer forintért találkozhatunk Magyarországon, viszont érdemes jól átnézni őket, mert az ADAC szerint az olcsónn fenntartható autók karbantartását általában elhanyagolják a korábbi tulajdonosok.
Megtaláltad álmaid autóját, de szűkös a keret? Keresd fel a Pénzcentrum autóhitel-kalkulátorát!
Honda Jazz
A második generációs Honda Jazz (2008-tól) kiváló első autó: jól pakolható, és a sofőr magasabb pozicióban ül, mint az a kategóriában megszokható - így jobban kilát a kocsiból. Bár még mindig nem egy családi méretű verdáról van szó, de a hátul utazóknak már kicsit nagyobb lábtér jut. Itt azonban kifogásként az alcsany nyomatékú benzinmotorokat hozzák fel a németek, illetve a fékproblémákat. A második generációs Jazz itthon egymillió forint körüli áron indul a kereskedésekben.
Mazda 2
A 2-es Mazdát is érdemes megfontolnia egy kezdő sofőrnek, főképpen a jó kivitelezést emeli ki az ADAC, a felhasznált anyagok ugyan egyszerűek, de tartósak. A csomagtér kb. hozza a kategóriaátlagot, és az utastérben is átlagosnak mondható a helykínálat. Problémaként az ADAC a kormánymű meghibásodásait említi, ezen kívül az autó nagyon megbízhatónak bizonyult az értékeléseken. Egy jobb állapotú, 2007 utáni darabot már egymillió forint környékén el lehet csípni a hazai piacon.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Opel Astra J
A negyedik generációs (J) Astra már a kompakt kategóriát képviseli: bár az ötajtósban nem túl bő a helykínálat hátul és a csomagtartóban, de szerencsére létezik kombi változat is, ami jóval nagyobb. A J-s Astráknál a váltóra és az olajfogyasztásra kell jobban figyelni, valamint a szívómotorok is kényesebbek a karbantartásra az ADAC összegzése szerint, illetve az autó a súlya végett több üzemanyagot fogyaszthat a kategóriaátlagnál. Pozitívumként a kényelmes üléseket és az igényes kivitelezést említik. Azoknak a kezdő sofőröknek ajánlják, akik nem kisautót szeretnének. Itthon 1,2 millióról indulnak a J-astrák, másfél millió fölött pedig már nem is a kínálat aljáról válogathatunk.
Skoda Fabia
A 2007-től gyártott Skoda Fabia is jó választás lehet, helykínálatban sokkal jobban teljesít az eddigieknél. Emellett az ADAC a biztonságot is kiemeli a Fabia kapcsán, illetve azt, hogy bár kisautóról beszélünk, könnyű beszállni. Az egyszerű megoldások miatt pedig kevés a hibalehetőség, bár a motorok alacsony nyomatékára felhívja a figyelmet a német autóklub. Az újabb Fabiákat 800-900 ezer forinttól kínálják eladásra Magyarországon, de 1,2 millió körül már bőven van választék.
Suzuki Swift
Nyilván nem hiányozhat a listáról a "mi autónk" sem, a 2010-től gyártott Swiftet ajánlják a németek, mivel kifejezetten szórakoztató vezetni a menettulajdonságai végett. Az egyszerű működés pedig nagyszerű, legalábbis kevés dolog romolhat el a Swiften. Emellett a 2010 utáni Suzukik a modern kor biztonsági elvárásainak is kiválóan megfelelnek. Negatívumként a szűkös helykínálatot, a nem túl sportos fékeket, illetve a kissé kényelmetlen üléseket hozzák fel. 2010 utáni darabokat már 1,3 millió forintért lehet venni.
Új fordulat az Árpád hídi tragédia ügyében: nemcsak a gázoló mercis, a gyorsuló BMW-s is gyanúsított
A tavaly nyáron történt halálos balesetet a rendőrség szerint egy spontán kialakult verseny okozta, melyben a Mercedes mellett két BMW vett részt.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
- Orbán Viktor Ferihegyről jelentkezett
- A kínai elnök már az Oroszlános udvarban
- Van egy kis gáz – elkezdtek ismét az európai gázárak emelkedésére fogadni
- Illegális cigarettagyárat számoltak fel a NAV nyomozói
- Valaki vásárolt magának egy szuperszámítógépet egy árverésen
- Kormányinfó: délután fél 6-kor tesz bejelentéseket Orbán Viktor és Hszi Csin-ping