Míg tíz évvel ezelőtt főként az Iszlám Államhoz köthető szervezett terrortámadásokról beszélhettünk, addig az utóbbi években ezeket felváltották a magányos elkövetők merényletei.
Ismét három napos hétvége előtt állunk, holnap még tudunk vásárolni, ám vasárnap és hétfőn zárva lesznek az üzletek. Érdemes tehát már ma elintézni a bevásárlást, mert várhatóan holnap jóval nagyobb sorokra lehet majd számítani az üzletekben. Nem tanácsos viszont ész nélkül költekezni: hónap közepe van, messze még a fizetésnap, és csúnyán ráfázhatunk, ha bedőlünk az áruházak trükkjeinek.
Csábító leárazások, egyet fizet, kettőt kap akció, kóstoló az üzletekben, ajándék valamelyik termékhez: a legtöbb áruházban rengeteg dolog arra ösztökél bennünket, költsünk minél több pénzt, éljünk a mának és ne gondoljunk a holnapra. Így aztán a kemény munkával megkersett pénz könnyedén folyik ki a kezeink közül, és nem is olyan meglepő, ha sokan állandóan anyagi problémákkal küzdenek.
Sokan gondolhatják, hogy megússzák az impulzív vásárlást, ha otthonról, online intézik a bevásárlást. Csakhogy - figyelmeztet a brit Mirror - a honlapok is úgy vannak megtervezve, hogy pénzköltsére sarkalljanak. Tehát akár hagyományos üzletben, akár webshopban vásárolsz, a következőre érdemes figyelni:
1. Vásárlói értékelés
Ha van néhány negatív vélemény egy adott termékkel kapcsolatban, az ember hajlamos azt hinni, hogy ez biztos nem átverés, és inkább rendelik meg a 4,7-esre értékelt árut, mint az 5 csillagosra értékeltet. Csakhogy a kereskedők is tisztában vannak ezzel, vagyis a vásárlói vélemény önmagában nem meggyőző, és ezt mindig észben kell tartani!
2. Trükkös árazás
Ha egy liter tej 279 vagy 282 forintba kerül, a legtöbb vásárló automatikusan az olcsóbbat fogja választani, hiába alig pár forint a különbség. Viszont lehet, hogy az olcsóbb sokkal hamarabb jár majd le, mint a másik, vagyis hosszú távon jobban járnánk az utóbbit választva.
Az is gyakori, ha valaki online vásárol, hogy bizonyos összeg felett ingyenes a házhozszállítás. Ez esetben a gyanútlan vevő észre sem veszi, hogy tele pakolja virtuális kosarát felesleges termékekkel...épp ezért, ha nincs szükségünk túl sok dologra, és nem nagybevásárlásról van szó, érdemesebb elugrani egy közeli közértbe ahelyett, hogy egy online intézzük a vásárlást.
3. Vigyázz, le ne maradj!
"Óriási akció! Már csak néhány darab maradt! Vigyázz, nehogy lemaradj!" - ez gondolom sokaknak ismerős lehet. Különböző webshopokon elég gyakran találkozni a kereskedők ezen trükkjével, legyen szó utazásról, konyhai termékekről, műszaki cikkekről. Mielőtt viszont a megvásárolom gombra kattintanál, számolj el tízig magadban és gondold át, valóban szükséged van-e az adott termékre.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
4. A piros bűvöletében
Ha megnézed a nagyobb áruházak webshopját vagy a plázában sétálgatva a kirakatokat pásztázod, láthatod, az Akció felirat általában piros színben virít, ahogy a "kosárba" és a feltüntetett kedvezmény (például "-30%") is piros színben pompázik. Véletlen? Aligha! Ne is dőlj be ennek, se a csalogató kedvezményeknek. Persze, ki lehet fogni szuper ajánlatokat, de csak azért, mert valami most 15 vagy 22 százalékkal olcsóbb, de nincs rá alapvetően szükséged, nem lesz jó vétel.
5. Ajándék termék
Egy doboz fogkrém helyett kettő? Ajándék minidezodor a testápoló mellé? Könnyű bedőlni: ke ne akarna plusz terméket kapni, csak ha egyet vásárol! Na de otthon alapból van már 4 , korábban egyet fizet kettőt kap akció keretében vásárolt fogkrém a fürdőszobaszekrényben, akkor minek költenél még ilyesmire? Ha 5000 forint felett rendelsz, kapsz egy üveg kólát? Igaz, hogy nem költenél el most 5000 forintot, de hát az a kóla... Szóval érdemes figyelni és résen lenni, mert észre sem veszed, és meglepő gyorsasággal költöd el a pénzt felesleges dolgokra.
A jó hír, hogy némi odafigyeléssel mindezt kivédhetjük:
- Írj listát! Akkor is, ha online vásárolsz, és tartsd magad hozzá.
- Bogarászd át az akciós újságokat, ezen online is elérhetőek, például itt. Óriási különbségek lehetnek az egyes áruházak árai közt, ha kell, bizonyos élelmiszereket az egyikben, mást máshonnan vásárolj. Igaz, ez így kevésbé kényelmes, de több ezer forintot spórolhatsz!
- Ne menj éhesen vásárolni.
- Válaszd a sajátmárkás terméket.
- Vásárolj lejárat előtti termékeket: ezeket gyakran féláron, sőt, nem kizárt, hogy 70-80 százalékkal olcsóbban vehetünk meg.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








