Budapest turisztikai vonzerejét elsősorban a város épített öröksége, kulturális kínálata és gasztronómiája határozza meg, nem pedig a prémium kategóriás üzletek száma.
379 990 forintba fog kerülni Magyarországon a legújabb iPhone, és sok helyen lehetett azzal a véleménnyel találkozni, hogy ez túl sok pénz egy telefonért. Mi a helyzet viszont akkor, ha olyan kisebb költségekkel vetjük össze a telefon árát, melyeket napi vagy havi rendszerességgel kiadunk a zsebünkből? Nézzük csak!
Nemrég jelentette be az Apple, hogy milyen telefonokat dob piacra a cég idén ősszel, és a szokásos termékistenítésen túl, azzal volt tele a nemzetközi és hazai sajtó is, hogy a legformabontóbb iPhone X modell nagyon drága lesz. Az Apple honlapja szerint Magyarországon 379 990 forint lesz a legolcsóbb verzió, az Index pedig a drágább modellről készített egy világszintű összehasonlítást, melyből az derült ki, hogy a 256 gigabájtos modell itthon lesz a legdrágább.
Közel 400 ezer forintot fizetni egy telefonért valóban soknak tűnhet, ám mi a helyzet, ha a Business Insiderhez hasonlóan összevetjük olyan költségekkel, melyekre nap, mint nap pénzt áldozunk, és nem feltétlenül tartoznak a legégetőbb szükségleteink közé.
Ahhoz, hogy a jellemzően kisebb összegű kiadásokat össze tudjuk hasonlítani egy okostelefon költségeivel, napra lebontva vizsgáltuk meg, hogy mekkora összeggel terhelik meg a pénztárcánkat a különböző termékek. Ehhez persze szükségünk volt arra az adatra, hogy mennyi ideig használunk egy iPhone-t. Az Apple környezetvédelmi kérdésekkel foglalkozó oldalán azt írja, hogy modelljeihez úgy kalkulál, hogy egy iPhone-t 3 évig használnak az első tulajdonosok, ez alapján tudjuk tehát kiszámolni, hogy mennyit is fizetünk naponta egy iPhone-ért.
Az egyszerűség kedvéért nem fogjuk figyelembe venni az árak, tehát a pénz értékének változását.
Pár száz forint csak?
Ha 3 évig, azaz 1095 napon keresztül használunk egy 379 990 forintos iPhone X-et, akkor a fenti modell alapján
Hazánkban is egyre népszerűbb a Netflix, bár a vélemények megoszlanak arról, hogy milyen minőségű tartalom érhető el rajta. A Netflix standard előfizetés, mellyel HD minőségben nézhetjük a sorozatokat és a filmeket, havi 9,99 euróba kerül itthon, mely
Megnéztük, hogy mennyibe kerül egy korlátlan havi bérlet egy felkapott, belvárosi edzőteremben. 17 ezer forintért látogathatjuk minden nap az edzéseket vagy emelgethetjük a súlyokat, mely
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A dohányzás nemcsak egészségtelen, de iszonyú drága is. A világ egyik legfelkapottabb cigarettamárkájából egy doboz 1 190 forintba kerül Magyarországon, ha úgy számoljuk, hogy napi fél dobozt szívunk el, akkor az
Esténként sokan megisznak egy pohár bort rendszeresen, ha mindezt egy nem kifejezetten drága, 1 500 forintos fehér borból tesszük meg, akkor az
Sokak egyik legpazarlóbb szokása, hogy minden nap betérnek egy nagy poharas kávézóba, ahol egy közepes méretű tejes kávé (vagyis inkább egy közepes méretű tej és kevés kávé)
A fenti költségekről természetesen nem állítjuk, hogy egyformán hasznosak vagy haszontalanok lennének, csupán azt szerettük volna szemléltetni, hogy egymáshoz képest menniybe kerülnek naponta.
Itt vannak sorrendben is a fenti költségek:
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








