A kormány által bevezetett árrésstop a paprika és paradicsom esetében februártól már nem szolgálná a fogyasztók és termelők érdekeit.
Május 6-tól hivatalosan is elindult a SPAR házhozszállítása. A Pénzcentrum kiderítette a részleteket: mutatjuk, pontosan hol érhető el a szolgáltatás, mennyi lesz a kiszállítás költsége, és annak is utánajártunk, mekkora forgalomra számítanak a következő egy évben. Maczelka Márkkal, a SPAR kommunikációs vezetőjével beszélgettünk.
Régóta lehet hallani arról, hogy elindítja webshopját a SPAR Magyarországon. Miért épp most jelentek meg a piacon a házhozszállítással, milyen előkészítő munka folyt a háttérben?
Maczelka Márk: A SPAR-nál csoport szintű projekt keretein belül folytak a fejlesztések, megközelítőleg 30 hónapig, annak érdekében, hogy a magyar piaci igényeknek megfelelő minőségi szolgáltatást tudjunk biztosítani leendő vásárlóinknak. Több SuperShop-kártyabirtokos bevonásával és hat járművel sikeresen teszteltük új szolgáltatásunkat Budapesten az utóbbi hetekben, május 6-tól pedig hivatalosan is megkezdődött a működés.
Mi a véleménye a hazai online kiskereskedelmi piacról? Mit gondol, van még hely a piacon egy ekkora szereplőnek?
M. M.: Dinamikusan fejlődő erős, jól edukált piacról beszélhetünk, amelyben számtalan potenciális lehetőség rejlik. Az elmúlt években az online kereskedelem világszerte és hazánkban is egyedülálló módon növekedett, amely indokolttá tette a SPAR online shop beindítását.
Mitől lesz vonzó a vevők számára a SPAR online szolgáltatása?
M. M.: Üzleteinkben már jól megszokott magas minőséget fogjuk leendő vásárlóink ajtajáig szállítani.
Hány háztartást fognak tudni kiszolgálni?
M. M.: A házhoz szállítási szolgáltatás Budapest teljes területén és 49 környező településen, például Pécelen, Halásztelken, Tökölön, Taksonyban, Szentendrén, Dunakeszin vagy Gödön érhető el.
Megközelítőleg 800 000 elérhető háztartás van ma Budapesten és környékén, célunk a lehető legtöbb háztartás lefedése erőforrásainkhoz képest.
Mik a távolabbi tervek, lehet akár országos lefedettség is?
M. M.: A jövőben még szélesebb körben szeretnénk elérhetővé tenni a szolgáltatást. Az a cél, hogy idővel minél több települést vonjunk be a házhoz szállítás lehetőségébe.
Számszerűsítve mekkora forgalomra számítanak egy év alatt?
M. M.: Megközelítőleg egy INTERSPAR áruház forgalmával számolunk az első évben,
Hány munkahelyet teremt a fejlesztés? Milyen munkaköröket a legnehezebb betölteni?
M. M.: A több mint 960 millió forintos fejlesztés következtében csaknem száz újabb munkahely jött létre.
Ki a webshop célközönsége? Egyre nagyobb az idősek aránya a magyar társadalomban, sokaknak komoly kihívást jelent a napi vagy heti bevásárlás elintézése. Van-e a SPAR-nak bármilyen programja, hogy az idősebb korosztályt is megszólítsák?
M. M.: Célközönségünk elsősorban a 25-49 év közöttiek, valamint a 20-34 év között lévő magas státuszú fiatalok. Kevésbé gyakorlott, vagy idősebb felhasználóink számára egy átfogó komplex edukációs videóval készülünk, ahol a vásárlás lépéseiről tudnak majd tájékozódni.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








