A makrogazdasági tényezőket összegző makro részindex -11 ponton áll egy felmérés szerint.
A pezsgő a világon mindenhol ugyanazt jelenti: az eleganciát, a kifinomultságot, a különlegességet – így az ünnepek, a születésnapok, az esküvők és a családi események állandó szereplője. Hagyományos – étkezések utáni, vagy tósztokat kísérő – fogyasztási módja mellett egyre gyakrabban isszuk aperitifként és használjuk koktélok alapanyagaként. Magyarországon a fogyasztás többsége továbbra is az év végi ünnepi időszakra koncentrálódik.
Sok más temékkel együtt a hazai pezsgőfogyasztásra is jellemző a szezonalitás, a pezsgők közel 60 százaléka a szilveszteri ünnepi időszak alatt fogy. A hazánkban előállított pezsgők jelentős részét, a termelés háromnegyedét a hazai piacon értékesítik a gyártók.
A magyar pezsgő kivitele eléggé ingadozó, mennyisége az utóbbi öt év átlagában 50 000 hektoliter, értékben 8 millió euró körül alakult. A legfontosabb célországa Románia, a balti és a skandináv országok. A hazai pezsgőfogyasztás a koronavírus-járvány miatt 2020-ban 9 százalékos csökkenést mutatott a megelőző évhez képest, viszont az előzetes adatok alapján 2021-ben már nem esett tovább a fogyasztás. Ez a mennyiség számszerűsítve körülbelül 1,2 liter egy főre jutó éves fogyasztást jelent, a fajlagos érték magában foglalja a pezsgőkön kívül a habzó, gyöngyöző és a csendes borokat is. Az utóbbi években a fogyasztói igények a minőségi pezsgők irányába mozdultak el, így nemcsak a tradicionális pezsgőmárkák magasabb árkategóriájú termékeiben, hanem a piacvezető olasz és német pezsgők keresletében is volt növekedés. Az import mértéke az elmúlt 5 évben 10-20 ezer hektoliter volt. A fogyasztói igények kiszolgálása érdekében egyre több hagyományosan bor előállításával foglalkozó borászat is elindult a pezsgőkészítés irányába, illetve alapított újhullámos, „fiatal” pezsgőkészítő üzemet. A nagy hagyományú pezsgőgyár mellett ezek a borászatok is egyre több neves, nemzetközi díjat zsebelnek be, amivel a hazai pezsgőgyártás hírnevét erősítik.
Fontos tisztázni, hogy nem minden szénsavas bor számít pezsgőnek. A pezsgőkön belül is létezik több kategória, a három legelterjedtebb: a tradicionális eljárással készült, a Méthode transvasée és a tankpezsgők. Szénsavtartalmuk minden esetben egy másodlagos erjesztés során, az élesztők közreműködésével, természetes úton képződik. Ezzel szemben a habzó borok és a gyöngyöző borok esetén mesterséges úton történik meg a szénsav elnyeletése. A két ital között a különbség, hogy más nyomás uralkodik az italok üvegében (gyöngyöző bor 2,5 bar alatt, habzó bor esetében 3 bar-nál nem kisebb nyomás alatt).
A két legelterjedtebb szőlőfajta, amelyek hagyományosan a pezsgő alapanyagának tekinthetők a chardonnay és a pinot noir. A pezsgőgyártás szempontjából kedvezőbbek a hűvösebb, meszes-karbonátos talajjal rendelkező szőlőtermő vidékek. Világszinten a pezsgők fogyasztása – a 2008-as válság okozta megtorpanást leszámítva – a 2000-es évek eleje óta folyamatosan növekszik, az elmúlt 15 évben az előállítás megduplázódott. Ennek javát az európai pezsgőgyártás dinamikus növekedése adta.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A koronavírus-járvány okozta gazdasági visszaesés a pezsgő fogyasztására is hatással volt, az európai export 6 százalékkal, a Champagne borvidék pezsgőinek fogyasztása pedig 20 százalékkal esett vissza, de a legnagyobb meglepetésre 2021-ben 38 százalékos fogyasztási növekedést produkáltak a francia Champagne-ok, amivel rekord mennyiségű fogyasztást könyvelhettek el.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








