27 °C Budapest

2020-ban is fontos az adventi időszak az adományozás szempontjából

2020. december 10. 12:30

Az adventi időszakban előtérbe kerülnek a jótékonysági akciók, a rászorulók támogatása. Egy 2018-as felmérés szerint két évvel ezelőtt minden második ember adakozott valamilyen formában, sokan épp a karácsonyi ünnepek előtt. Idén is rengeteg lehetősége van azoknak, akik valamilyen módon segíteni szeretnének másoknak. Ugyanakkor a koronavírus-helyzet miatt az idei év más, mint a többi. Kíváncsiak voltunk, csökkent-e idén az adakozási kedv, változott-e az emberek hozzáállása, mit tapasztal az egyik kiskereskedelmi lánc, amely tavalyhoz hasonlóan 2020-ban is nagyszabású jótékonysági akciót indított.

Ahogy közelednek az ünnepek, egyre inkább előtérbe kerülnek a jótékonysági akciók. Egy 2018-ban, kétezer fő részvételével készült felmérés szerint minden ötödik ember rendszeresen, ugyanannak a szervezetnek adott támogatást, míg a válaszadók fele alkalomszerűen, spontán adományozott egy-egy alapítványnak. Sokan voltak, akik főként karácsonykor szerettek volna segíteni a náluk nehezebb helyzetben lévő embereken, a felmérésből kiderült, ez az időszak az adományozás főszezonja.

Az idei év ugyanakkor a koronavírus-helyzet miatt speciális: sokan kerültek nehéz anyagi helyzetbe, sokan elveszítették a munkájukat, azonban az Auchan tapasztalata szerint az emberek idén is nagylelkűek, és örömmel adakoznak.

Az emberek ebben a nehéz helyzetben is szolidárisak és empatikusak

- írták megkeresésünkre, hozzátéve, ezt tapasztalták akár az Országos Mentőszolgálat javára felajánlott Bizalompontjaik mennyiségét, akár a tanszergyűjtő akcióban összegyűlt adományokat tekintve.

"Tavaly Julio, a plüss hód és vásárlóink segítségével 21 millió forintot gyűjtöttünk össze, amiből egy diagnosztizálást és műtéti ellátást megkönnyítő röntgenkép-erősítő berendezést vásárolt a Semmelweis Egyetem II. Számú Gyermekgyógyászati Klinika. Idén ismét lehetőség van arra, hogy egy plüss hód, Júlia megvásárlásával segítsék a vásárlók a gyermekklinikát" - írták a Pénzcentrum megkeresésére. Elárulták azt is, a plüssfigura esetén az áruházi értékesítés dominál a webshoppal szemben.

Használt ruhanemű helyett tartós élelmiszerrel segíthetünk a legtöbbet

A járvány miatt a korábbi évekkel ellentétben idén használt ruhaneműkkel nem nagyon lehet segíteni a rászorulókat, az Auchan áruházaiban felállított MikulásGyár sem fogadhat használt termékeket. Aki azonban szebbé szeretné tenni egy család karácsonyát, annak érdemes a bevásárlás során több tartós élelmiszert, tisztító- és tisztálkodási szereket vásárolnia, amit aztán leadhatnak a gyűjtőpontokon, és amelyeket a Magyar Vöröskereszt juttat majd el a hátrányos helyzetű családoknak.

Támogatott tartalom
A cikk megjelenését az Auchan Magyarország támogatta.

 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. június 22. vasárnap
Paulina
25. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. június 22. 07:45