A Primark hamarosan nyilvánosságra hozza, melyik üzletekben lesz először elérhető ez az újítás.
Minden harmadik honfitásunk vásárolt minimum egyszer a világhálón az elmúlt bő fél évben, 85 százalékuk pedig "visszajáró vendég", azaz havonta legalább egyszer költ a weben. A magyar netes vásárló átlagosan 39 éves, minimum érettségivel rendelkezik és városban lakik - derül ki egy friss jelentésből. A netes szolgáltatások iránti bizalom jele, hogy kétharmaduknak van online előfizetése és több mint felük mentette már el kártyaadatát valamely online szolgáltatónál.
Az online vásárlás területén aktív 3,2 millió magyar több mint háromnegyede vásárol havonta átlagosan minimum egyszer a világhálón, azonban a koronavírus kitörése utáni időszakban ez a szám sokszorosára nőtt: közel háromnegyedük minimum kéthetente költött a neten az elmúlt hónapokban - derül ki a Fizetési Élmény Riportból (www.fizetesielmeny.hu). A magyar online vásárlók átlagéletkora 39 év, legtöbben a 30-35 év közötti korosztályból kerülnek ki (30%), de még az ötvenes korosztályban is 23 százalék az arányuk. A férfiak egy kicsit nagyobb arányban vásárolnak a weben, mint a nők (52-48%). A tipikus hazai online vásárló városlakó (74%), minimum érettségivel rendelkezik (84%), és alapvetően jómódú (60%), ugyanakkor közel harmaduk érzi úgy, hogy havi bevételeik éppenhogy fedezik alapszükségleteiket.
Dübörög a streaming
A hazai netes vásárlók kétharmadának, azaz nagyságrendileg 2,2 millió embernek van minimum egy online előfizetése. Ezek közül a biztosítási és videóstreaming szolgáltatások a legnépszerűbbek (23-23%), amit a zenestreaming (11%) követ. A magyarok szeretnek bankkártyával fizetni a weben és az online vásárlók több mint fele (51%) el is mentette a kártyaadatait valamely szolgáltatónál. A legnagyobb bizalom a Simplepay felé irányul: azok között, akik éltek a kártya adatainak elmentésével, 35 százalék jelölte meg a legnagyobb hazai bank digitális szolgáltatását, A Simplepay-t szorosan a Paypal követi (34%), majd a Díjnet és a Barion következnek (17% és 15%).
Szintugrás előtt a webshopok?
Érdekesség, hogy a webshopok esetében, ahol szinte mindig a kiszolgáló bank tárolja a vásárló személyes információit, a magyarok mindössze 7 százaléka menti el kártyaadatait, tehát az online boltok előtt még bőven van növekedési lehetőség. Ezzel összefügghet, hogy bár sokan azt gondolják, hogy minden webshopban lehet kártyával fizetni, ez hazánkban nincs így, pedig a bankkártyás fizetésnek számos előnye van: egyrészt biztosítja, hogy nem megfelelő szolgáltatás esetén a vásárló visszakapja a pénzét, másrészt a mentett kártyás megoldás sokkal egyszerűbbé teszi a vásárlási folyamatot. Láthatóan ez utóbbira egyre nagyobb az igény: a BIG FISH Payment Gateway adatai szerint 2019 januárja és 2020 májusa között 160 százalékkal növekedett az így lebonyolított tranzakciók száma, miközben a havonta elmentett új kártyák száma megduplázódott ugyanezen időszak alatt.
Rengetegen a fizetésnél állnak el a vásárlástól
Az első ránézésre transzparens, megbízható fizetési rendszereknek óriási szerepük van az elektronikus kereskedelemben. Az online vásárlás legnagyobb bizalmat igénylő része a fizetés, hiszen amíg egy rossz kép a termékről csak keveseket riaszt el, a fizetés során fellépő legkisebb kétely miatt is könnyen elállnak a vevők vásárlástól. Ezt támasztja alá a frissen publikált Fizetési Élmény Riport is: 10-ből 9 magyar hagyott abba online vásárlást a célegyenesben, tehát úgy, hogy a kiválasztott termék már a kosarában volt, de végül mégis elállt a tranzakciótól. A tanulmány szerint fizetés előtti kosárelhagyás pedig leggyakrabban a bizalmatlansággal függ össze, 10-ből 6 eset erre vezethető vissza. A kutatás szerint bár az online boltok egyik legnagyobb előnye a kényelem, mégis a magyarok több mint fele (57%) frusztrált a webes vásárlás során, és ötödük kifejezetten a fizetésnél érzi magát kellemetlenül.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
PSD2 - az erős ügyfélhitelesítés már a spájzban van
A vásárlók szemszögéből a helyzetet tovább bonyolítja, hogy az EU idén tervezi bevezetni a PSD2-t (Payment Service Directive 2), amely szerint a szereplőknek még szigorúbb ügyfélhitelesítési előírásoknak kell majd megfelelniük. Az egyik meghatározó iparági szereplő, a Mastercard szerint a hitelesítésre a legjobb megoldást a biometria (pl. telefonos ujjlenyomat- vagy arcfelismerés) jelenti, melynek használatával a felhasználói élmény is sokat javul, hiszen nem kell megjegyezni bonyolult jelszavakat, számsorokat. A Fizetési Élmény Riport adatai is ezt támasztják alá: a biometrikus azonosítást fizetéskor használók mindössze 3 százaléka érezte úgy, hogy nem biztonságos a fizetés, vagy érezte bizonytalannak a folyamatot.
Minden harmadik honfitásunk vásárolt minimum egyszer a világhálón az elmúlt bő fél évben, 85 százalékuk pedig "visszajáró vendég", azaz havonta legalább egyszer költ a weben. A magyar netes vásárló átlagosan 39 éves, minimum érettségivel rendelkezik és városban lakik, derül ki a Fizetési Élmény Riportból*. A netes szolgáltatások iránti bizalom jele, hogy kétharmaduknak van online előfizetése és több mint felük mentette már el kártyaadatát valamely online szolgáltatónál.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok
- Komoly meglepetést okozott az oszakai állatkert vízilova
- BL-negyeddöntő: egygólos előnyben a Veszprém
- Érkezik az újabb alaptörvény-módosítás – a nap hírei
- Drámai helyzetbe kerültek a hollandok
- Saját fiát szúrta hasba a kialakult vita hevében