13 °C Budapest

Hatalmas bukás a magyar mozikban: erre tényleg nincs magyarázat

2020. július 2. 16:50

Siralmas volt a magyar mozik hétvégi forgalma az újranyitást követően: alacsony jegybevétel, kis nézőszám, és a film felhozatal sem nevezhető parádésnak. Összesen 8283 látogatót fogadtak a mozik a becsült adatok szerint június 25-e és 28-a között, a bevétel pedig még a 9 millió forintot sem érte el, ami 2019. azonos időszakának mindössze a 4 százalékát teszi ki.

Múlt héten, csütörtökön kinyitottak a Budapest Film Zrt. mozijai: a Művész, a Puskin, a Toldi, a Tabán, a Kino Cafe és a Corvin mozi, mától pedig a Cinema City mozihálózat mozijai is várják a nézőket. Az üzemeltető közlése szerint a nyitás ellenére még a járvány okán életre hívott Budapest Távmozi megszűnésétől sem kell tartani, az hétfő kivételével továbbra is vetít naponta egy előadásban.

A Filmforgalmazók Egyesületének honlapján megtalálható, hogy mennyi volt - többiek között például - az UIP, az InterCom, a Big Bang Media, a Freeman és a Forum filmjeinek bevétele, és hány látogató tekintette meg azokat az adott hétvégén (ezek becsült adatok). A június 25-től 28-ig tartó időszakban összesen 25 filmről érkezett számottevő adat, abból is a TOP10 film adta a bevétel közel 80 százalékát.

A jelenlegi mozinyitásnak meg van az a hátránya, hogy az új filmek premierjét mind elhalasztották a járvány alatt, így most kevés az új néznivaló. Azok közül is, ami újnak számít, sokat láthattak már a nézők online Távmoziban, vagy más online mozis alkalmazásban, vagy streamingen.

A TOP10-be jellemzően olyan filmek kerültek, amit a mozik bezárása után az embereknek nem volt sok ideje már megnézni, mint az Emma, a Bloodshot, a Mint egy főnök, a Lassie hazatér, vagy a Sonic, a sündisznó. A Bad Boys - Mindörökké rosszfiúk és az Úriemberek pedig a járvány előtt is népszerűek voltak, de valószínűleg az idei akciómozis felhozatalból ezek tűntek a legvonzóbbnak a nézők számára az újranyitás után is.

Már a járvány előtt nagy volt a zuhanás

Érdemes összevetni a bevételi és a látogatószám adatokat az utolsó hétvége adataival, amikor még hivatalosan nyitva tarthattak a mozik: március 12-e és 15-e között 21821 fő látogatta a magyar mozikat és ez 37,6 milliós bevételt jelentett. Tehát nem tódultak tömegek a mozikba attól a hétvégén, hogy a veszélyhelyzetet hivatalosan megszüntették, és a járvány kitörésekor még mindig 2,5-szer annyian látogatták a mozikat. Igaz, március 12-én még csak 16 igazoltan fertőzött koronavírusos beteg volt az országban, ma pedig az aktív fertőzöttek száma 858 fő.

Viszont már ezek a számok sem közelítették meg az év korábbi hétvégéinek számait, márciusban 150 ezer felett, februárban 200 ezer felett volt átlagosan a nézőszám minden hétvégén, január első hétvégéjén pedig még 300 ezer feletti látogatószámot is mértek. A március utolsó hétvégéjének bevétele is töredéke volt az előző hetieknek:

A teljes képhez hozzá tartozik, hogy március 11-én (szerdán) jelentett be a magyar kormány a veszélyhelyzetet, és rendeletet született arról, hogy nem lehet megtartani a 100 főnél nagyobb beltéri illetve az 500 főnél nagyobb kültéri rendezvényeket. Azonban még maradt egy kiskapu a színházak, mozik, múzeumok számára: maximálni a látogatószámot 99 főben. A Cinema City mozihálózat például ki is használta ezt a kiskaput. Viszont a március 16-án már rendeletben tiltották be a mozik nyitvatartását, amely hétfőn éjjeltől hatályba is lépett, tehát ez a kiskapu is megszűnt.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Illetve bár az artmozik június 25-től voltak hivatalosan nyitva, és a Cinema City hálózat mozijai pedig ma nyitottak, voltak olyan mozik, mint a Sugár vagy a MiMozink hálózat három mozija, amelyek már június 20-án megnyitottak, így a 25. hét végéről is vannak már adatok. Az online felületek által biztosított mozizási lehetőségek ebbe a statisztikába nem számítanak bele.

Egy éve ezt nem is hittük volna

2019-ben a 26. hétvégi adatok egészen másként alakultak természetesen, az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest a visszaesés jelentős. 140 ezerrel több néző fordult meg tavaly a mozikban, és a bevétel is mintegy 210 millió forinttal több volt tavaly, ugyanebben az időszakban:

Valószínűleg a mozik sem ilyen nyitásra számítottak, de azért nem is olyan döbbenetes, hogy kevesen mentek el az első hétvégén. Sokan még most is tartanak a fertőzéstől, mások pedig valószínűleg azért nem mentek el, mert nincs jelenleg olyan film a kínálatban, amiért megérné nekik. Ezen túl annak ellenére, hogy a korlátozásokat feloldották, sok dolgozó továbbra is megállás nélkül dolgozik, mint a járvány előtt vagy alatt, így ideje se lenne moziba menni.

Sok összetevője lehet, hogy miért nem tódultak moziba a nézők múlt hét végén, filmes szakemberek itthon és külföldön is azt várják, hogy majd a blockbusterek fogják megtörni a jeget, és újra járnak majd mozizni az emberek.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm