A Los Angeles megyei halottkém megállapította, hogy Rob és Michele Reiner többszörös, éles eszközzel okozott sérülések következtében vesztette életét
Rengeteg érdekesség derült ki a magyar streaming felhasználók szokásairól: megtudtuk, hogy inkább mobilról, vagy nagy képernyőn nézik-e szívesen a filmeket és sorozatokat a magyar nézők, vagy hogy melyik sorozatot szerették idén a legjobban. Az előfizetők száma pedig megháromszorozódott, derült ki az HBG GO karácsonyi sajtótájékoztatóján. Mutatjuk, minek köszönhető a siker, és mit várhatunk a jövőben.
Az HBO GO 2017 novemberétől fizethető elő önállóan, anélkül hogy TV-s előfizetéssel kellene rendelkeznie az ügyfélnek. Már 2018-ban nagy lökést adott az előfizetési hajlandóságnak a magyar sorozat, az Aranyélet forgalmazása. Azóta pedig csak felfelé ívelnek a számok. 2019 az abszolút növekedés éve volt, a nyilvánosságra hozott toplistákon azért van egy-két meglepő cím is.
A Trónok harca utolsó évada rengeteg új előfizetőt hozott önmagában, de a saját gyártású sorozatok, és pl. Csernobil sikere is azt eredményezte, hogy az előfizetők csak egyre többen lettek, és mivel mindig van mit nézni, maradtak is. A fizetős bázis megháromszorozódott 2018 év végéhez viszonyítva, és kétszer annyian próbálták ki ingyen a szolgáltatást idén.
Bár azt hihetnénk eredményezhetett visszaesést a számokban, hogy nem olyan rég 1490-ről 1890 forintra emelkedett az előfizetői díj, és az ingyenes próbaidőszak is lecsökkent 7 napra. Azonban ezt az HBO GO digitális sales és marketing felelőse, Riczu Tibor cáfolta. A magyar előfizetők véleménye és a számok alapján egyébként is lojálisak: hűségesebbek, mint a közép-kelet-európai csoportba tartozó országok, vagy pl. a skandináv országok előfizetői.
Könnyen jött, könnyen ment
Míg a klasszikus TV-s előfizetéseknél általában egy évre aláírja az ügyfél a szerződést, hűségidővel, aztán fizeti a havidíjat, a streamingek más rendszerrel dolgoznak. Az előfizetést bármikor le lehet mondani, és amiatt nagyon fontos számukra, hogy folyamatosan legyenek olyan tartalmak, amelyek megtartják a nézőket. Van egy erre egy mutató, mellyel azt mérik, mennyire hűségesek vagy épp morzsolódnak le az ügyfelek.
Eszerint a magyar nézők holtversenyben elsők a csehekkel, Kelet-Közép-Európa 12 országa közül, ahol jelen van az HBO GO. Ez azért is érdekes, mert magyarország népességet és gazdaságát tekintve is csak a 4. a régióban. Magyarország nem csak ebben van az élen: előfizetők számát tekintve is a 2. helyen áll, sokkal népesebb országokat előzve meg.
Reszkethetnek a TV-csatornák?
Azt is megtudtuk, hogy ha csak azt nézik, hogy az előfizetők közül hányan használják éppen a streaminget egy átlagos szombat este, akkor azokkal a számokkal vezető kerekedelmi csatornák is elégedettek lehetnének. Viszont figyelembe kell venni, hogy míg az RTL-en vagy a TV2-őn egy műsort néznek az emberek szombat este, addig az HBO GO-n sokféle tartalmat fogyasztanak egy időben.
Ezért is kár összevetni a streaminget a hagyományos szolgáltatásokkal.
Kik, hogyan és mikor nézik a legtöbben?
2018-hoz képest az tapasztalható, hogy a 18-24 évesek rákaptak a streamingre, bár arról nincs szó, hogy a többi topkorosztály lekörözzék. 2019-re a nemek aránya is kiegyenlítődött, mert egy éve még valamivel több nő fizetett elő, úgy tűnik idén már több volt a férfias tartalom. A város és vidék relációjában nincsen semmilyen kiugró szám, ha a lakossághoz viszonyítjuk az adatokat. Az előfizetőknek megközelítőleg fele budapesti, a többiek arányosan oszlanak el vidéken.
Abban is történt változás, hogyan nézik legtöbben a filmeket, sorozatokat. 2018-ban még a PC dominált, 2019-ben már a mobil vette át az elsőséget.
Érdekesség, hogy a magyar nézőknek kelet-közép-európai viszonylatban nagyon bejött a letöltés funkció. A magyar (androidot használó) ügyfelek az 1-2. helyet harcolták ki a letöltés használatában.
Amíg 2018-ban még a megszokott módon a szombat-vasárnap volt a nyugodt tévézésé, addig 2019-re az előfizetők átszoktak arra, hogy aznap már megnézik az új sorozatepizódokat vagy premierfilmeket, amikor az kijön - így a hétfő és a vasárnap vette át a vezetést a legnépszerűbb napokat tekintve.
Heti szinten a magyar nézők 3,7-szer lépnek be a streaming felületre, ez az érték 1-el nőtt tavaly óta. Az is elmondható, hogy 2018-hoz képest 50 perccel többet nézik a tartalmakat hetente, ami így 6,4 órára emelkedett.
Azt, hogy a szinkront szeretik-e jobban a nézők, nehéz megmondani, hogyha a feliratos tartalom előbb kerül fel, mert akkor a nagyon kíváncsiak inkább megnézik felirattal, minthogy várjanak. Viszont amikor egyszerre van a szinkronos és a feliratos premier, akkor még mindig többen választják a szinkront.
Erre voltak a legtöbben kíváncsiak
Megosztották a november-decemberi időszak toplistáit is. Eszerint a legtöbb előfizető sorozatokat tekintve Az Úr sötét anyagai (His dark materials) első évadára, a Mocsárlény (Swamp Thing) első évadára, és a Watchmenre volt kíváncsi. Viszont a legtöbb nézést tekintve - tehát itt számít az újranézés is - Az ifjú Sheldon, az Agymenők és a The Walking Dead volt a top 3.
Filmek esetében az Instant család, és a Marvel kapitány nézőszámban, és nézettségben is megszerezte az 1-2- helyet. Nézők számát tekintve haramadik helyre a Meg: Az őscápa került, legtöbb megtekintés szerint pedig a Zöld könyv.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A legtöbb letöltést a Mocsárlény generálta, és ez hozta a legmagasabb "végignézési arányt" is. Az előfizetők vonzásának tekinteében is az első helyet szerezte meg, annak ellenére hogy 3-5 hónappal a nemzetközi bemutatók után jött be Magyarországra.
Érdekesség, hogy azok a sorozatok, amelyek közül legalább az egyiket (vagy akár mindet) az előfizetők rendszeresen követik, az az Agymenők, a Modern család, a The Walking Dead és Az ifjú Sheldon. Nagy húzás volt az HBO GO-tól december 1-jén feltenni a Harry Potter-filmeket, a Legendás állatok... sorozat második része pedig éppen tegnap jött ki. Karácsony előtt úgy tűnik sokan hangolódtak varázslattal az ünnepekre, mert sok új felhasználót hozott, elmondásuk szerint, és a filmek között a legmagasabb letöltési arányt is megszerezte.
Mit hoz a jövő?
2020-ban indul el az HBO Max, ez a magyar előfizetőket egyelőre nem érinti. Jövőre viszont lesznek új fizetési opciók is a bankkártyán túl. Felmerültek több nézőben, mi lesz a Disney-tartalmakkal jövőre, hiszen elindult a Disney saját stremingje még az idén - igaz Európán belül csak Hollandiában. Ebből a szempontból jövőre még nincs mitől tartani, ugyanúgy lesznek Diesney-tartalmak, legalábbis nyáron biztosan. A gyerekműsorok, Kids-tartalmak sincsenek veszélyben, egyedül a Marvel-filmeket fogjuk valószínűleg hamarosan hiányolni.
Filmek és sorozatok: decemberben és januárban
Érkezik decemberben a Mondj egy mesét című antológia sorozat 2. évada, amelyben klasszikus mesék kapnak modernkori köntöst. A nagysikerű európai gyártású sorozat A falka 3. évada, és 10 évvel később - de ugyanazokkal a szereplőkkel folytatják a híres queer sorozatot, jön az L: A Q generáció. Ezen túl a Wachowski nővérek elvont sorozata is érkezik: A dolog folyamatban.
December 25-től egy könnyed romantikus drámasorozat is elérhető lesz, melyben két gasztromániás fiatal randizását követhetjük, ahogy jobbnál jobb helyeken esznek-isznak: A szerelem sava-borsa.
Januárban jön A fiatal pápa folytatása Az új pápa, John Malkovich-csal, már sokan várják, de már csak 10-éig kell várniuk. Január 13-ától elérhető lesz a Stephen King bestselleréből adaptált A kívülálló is.
Téli depresszió ellen tökéletes választás lesz január 20-tól az Avenue 5, az elvetemült sci-fi vígjáték Hugh Laurieval a főszerepben. A komorabb sorozatok kedvelői pedig január 24-től nézhetik a nagysikerű Babilon Berlin második évadát.
Néhány sorozattal és filmmel kapcsolatban még nem tudható a pontos megjelenés, maximum annyi, hogy az első félévben érkezik-e. Ilyen például a McMillions dokumentumfilm, mely egy botrányos McDonalds és Monopoly játék kapcsán lelepleződött sikkasztásról szól. Érkezik The plot against America, illetve a The third day - egy enyhén misztikus, érdekesnek ígérkező drámasorozat is.
A Fleabag alkotóitól és főszereplőjével jön a Run, egy romantikus vígjátéksorozat. Jövőre nézhető az Undoing is, Nicole Kidmannal, és már most sejthető, hogy aki szerette a Hatalmas kis hazugságokat, ezt is szeretni fogja. Érkezik Mark Ruffalo szerelemprojektje is, az I know this much is true.
Nyáron izgulatunk Perry Mansonért, a híres ügyvéd háttértönétetét feldolgozó sorozatban magánnyomzóként tengetett éveibe nyerhetnek a nézők bepillantást. Lena Dunham is új sorozattal készül 2020-ra, az Industryval, amelyben fiatalok róbálnak eligazodni a bankszektor útvesztőiben és a pénz világában.
A legjobban várt folytatások közül 2020-ban jön a Gentleman Jack, az Eufória, Az Úr sötét anyagai második évada, a Westworld és a Barry harmadik évada, illetve a 104-es szoba 4. évada.
Rengeteg izgalmas HBO Europe saját gyártású sorozat is lesz jövőre, mint a márciusban megjelenő román diszkótűzről szóló Colectív klub, a spanyol ETA-témájú Patria, a Da Vinci-kódra hajazó 30 coins, az újabb #metoo sztorival a skandináv Beartown, és a tragikus, de életigenlő Kamikaze. Egy magyar dokumentum film is jön a szocialista Magyarország "különleges" úttörőtáboráról: a Visszatérés Epipoba, Oláh Judit filmje.
2020-ban ezen kívül az HBO GO-n elérhető lesz még a Miracle Workers: Dark Ages, a második évad, a Jim Carrey főszereplésével készült Most nevess második évada, illetve a Modern család következő epizódjai is. Filmek közül a Zero Zero Zerót övezheti nagyobb várakozás. Az már most biztos, hogy a streaming 2020-ban sem fogja cserben hagyni a nézőit filmek és sorozatok terén.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








