Egy 2008-ban devizaalapú autóhitelt felvevő ügyfél nyert a Merkantil Bank ellen a mosonmagyaróvári bíróságon.
Sikeres volt a fellépés a vásárlókat megtévesztő termékbemutatókkal szemben; ennek köszönhetően töredékére csökkent a panaszok száma: a 2015-ös havi átlagosan 43-mal szemben 2019-ben csak kettő érkezett - mondta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára.
A vásárlással egybekötött rendezvényeket szervező cégek kiszolgáltatott, idős embereket céloztak meg, a vásárláshoz gyakran előnytelen hitelszerződést is köttettek velük - emlékeztetett. A 2015 decemberében elfogadott törvénymódosítás megtiltotta az ingyenes juttatás, ajándék reklámját, és a fogyasztók eladósodásának megakadályozása érdekében az árubemutatókon a hitelközvetítést, továbbá szigorodtak az ügyfélszolgálati szabályok, így az eladóknak a vásárlás után is elérhetőnek kellett maradniuk.
A fogyasztóvédelmi rendszer továbbra is fellép a vásárlókat megtévesztő, vagy egyenesen átverő üzletinek álcázott tevékenység ellen - hangsúlyozta, leszögezve, az ellenőrzések és a gyors, hatékony eljárások elősegítik, hogy jobb minőségű termékek kerüljenek a magyar háztartásokba, és ezáltal is emelkedjen a hazai életszínvonal.
Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár is sikeresnek nevezte a "rászedős" árubemutatókkal szembeni fellépést, és megjegyezte, hogy azokat a fogyasztóvédelmi hatóság mellett a rendőrség is kiemelten kezeli. Még mindig van panasz, a célcsoport továbbra is az idősebb korosztály - mondta. Kifejezetten egészségmegőrző céllal hirdetik újabban a csalók a bemutatókat, ezek az emberek nem egészségügyi szakértők, gyakran fenyegetéssel, verbális erőszakkal vették rá az embereket a vásárlásra. Jelenleg is számos eljárás van folyamatban hasonló esetek miatt - közölte. Azt is kérte, hogy ha valaki hasonló esettel találkozik, akkor azt jelezzék a fogyasztóvédelmi hatóságnak, vagy, ha szükséges a rendőrségnek.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








