A vízszűrők használata egyre népszerűbb világszerte, mivel sokan a csapvíz ízét és biztonságosságát kifogásolják, de biztos, hogy jók ezek a termékek?
A rohamosan terjeszkedő technológia ma már az életünk része, de sokan egyáltalán nem, vagy csak lassabban tudnak megbirkózni ezzel a változással. Egy friss kutatás szerint Magyarországon a technológiában kevésbé jártas szülők több mint fele (52%) nehezen boldogulna a mindennapokban, ha nem segítenének gyermekeik. A gyakorlottabb fiatalok 75%-a érzi kötelességének, hogy segítsen családtagjainak, hiszen sokszor különböző ajándékokkal hálálják meg segítségüket, csak az esetek alig több mint egynegyedénél (26,1%) marad egyoldalú a szívesség.
A Kaspersky legújabb kutatásában megkérdezett, technológiai kérdésekhez kicsit vagy egyáltalán nem értő szülők több mint fele (52%) számára kihívást jelentenének a mindennapi tech feladatok gyermekeik segítsége nélkül. A magyar adat magasabb, mint a hasonló globális (34%) vagy szomszédos országokbeli (Szerbia 36%, Csehország 26%, Románia 23%, Szlovákia 13%). Sőt, a kevésbé gyakorlott felmenők közel egyötöde (19,8%) válaszolta, hogy a gyerekek technológia támogatása jobban hiányzik, mint társaságuk, ez pedig természetesen a családi kapcsolatokra is hatással van.
A gyakorlott fiatalok fele nyilatkozott úgy, hogy gyakran kérnek tőlük technikai támogatást rokonaik. Gyakran távsegítség formájában telefonon keresztül érkeznek a válaszok a "Meg tudnád javítani a telefonom?" vagy a "Meg tudnád nézni, hogy vírusos-e a gépem?" kérdésekre. A fiatalabb családtagok háromnegyede egyenesen kötelességének érzi, hogy támogatást nyújtson, mert cserébe sokszor finom étellel várják őket, meghívják őket egy italra vagy vállalják kis gyerekeik felügyeletét. Ugyanakkor az esetek egynegyedénél viszonzatlan marad a szívesség.
A szülők leggyakrabban routerjük és wifi hálózatuk beállításához, számítógépeik vírusfertőzésének felismeréséhez és megszüntetéséhez, biztonsági programok telepítéséhez, valamint online banki ügyintézéshez és vásárláshoz kérik családtagjaik segítségét. A fiatalabb generáció a szívességkérések és a technikai problémák ellenére sem dönt úgy, hogy nem vásárol technológiai ajándékot az idősebbek számára, még akkor is, ha tudják, nekik kell majd beüzemelni azt.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani
- Jó számokat hoz Magyarország az autós piacon
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban