11 °C Budapest

Hódít a dobozos kiszerelés: ezért rohanják meg a boltokat nyáron a magyarok

2019. május 13. 10:30

A dobozos és a vödrös jégkrémek továbbra is a legnépszerűbbek a magyar vásárlók körében, és négyből három terméket a négyszáz négyzetméternél nagyobb élelmiszerüzletekben vásárolunk meg. Tavaly a hazai jégrémpiac forgalma jelentősen, 20 százalékkal emelkedett.

Magyarországon a jégkrém a 90 élelmiszer-kategória között a 12. helyen áll, tavaly a piac mérete több mint 35 milliárd forint volt - közölte a Nielsen piackutató a Világgazdasággal. Az ágazathoz nem tartozik hozzá sem a gombócos fagylalt, sem a fagylaltalapú sütemény és a fagylaltpor. Három fő kategória fedi csaknem a piac egészét: a dobozos vagy vödrös, a pálcikás, illetve a tölcséres jégkrémet. 

Ezek közül legnépszerűbbek a dobozos és vödrös jégkrémek, amelyek együttesen az eladások 53 százalékát teszik ki.

A pálcikás jégkrémet 34, a tölcséres változatok pedig 10 százalékát teszik ki az értékesített termékeknek. A Nielsen adatai szerint a jégkrémek 76 százalékát a szuper- és hipermarketek, valamint a nagy diszkontok adják el. A megvásárolt jégkrémeknek 39 százaláka gyártói márkás, míg 61 százaléka saját márkás termék. 

A jégkrémek éves forgalma például a SPAR-nál több mint 6 milliárd forintot tesz ki, és idén további 8-10 százalékos növekedésre számítanak - közölte Maczelka Márk, a cég kommunikációs vezetője. 70 százalékban a dobozos, családi kiszerelés található meg a polcokon, ezt követik a pálcikás és tölcséres jégkrémek, végül pedig a multipack (jégkrémválogatás).

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem