Hódít a dobozos kiszerelés: ezért rohanják meg a boltokat nyáron a magyarok

Hódít a dobozos kiszerelés: ezért rohanják meg a boltokat nyáron a magyarok

2019. május 13. 10:30

A dobozos és a vödrös jégkrémek továbbra is a legnépszerűbbek a magyar vásárlók körében, és négyből három terméket a négyszáz négyzetméternél nagyobb élelmiszerüzletekben vásárolunk meg. Tavaly a hazai jégrémpiac forgalma jelentősen, 20 százalékkal emelkedett.

Magyarországon a jégkrém a 90 élelmiszer-kategória között a 12. helyen áll, tavaly a piac mérete több mint 35 milliárd forint volt - közölte a Nielsen piackutató a Világgazdasággal. Az ágazathoz nem tartozik hozzá sem a gombócos fagylalt, sem a fagylaltalapú sütemény és a fagylaltpor. Három fő kategória fedi csaknem a piac egészét: a dobozos vagy vödrös, a pálcikás, illetve a tölcséres jégkrémet. 

Ezek közül legnépszerűbbek a dobozos és vödrös jégkrémek, amelyek együttesen az eladások 53 százalékát teszik ki.

A pálcikás jégkrémet 34, a tölcséres változatok pedig 10 százalékát teszik ki az értékesített termékeknek. A Nielsen adatai szerint a jégkrémek 76 százalékát a szuper- és hipermarketek, valamint a nagy diszkontok adják el. A megvásárolt jégkrémeknek 39 százaláka gyártói márkás, míg 61 százaléka saját márkás termék. 

A jégkrémek éves forgalma például a SPAR-nál több mint 6 milliárd forintot tesz ki, és idén további 8-10 százalékos növekedésre számítanak - közölte Maczelka Márk, a cég kommunikációs vezetője. 70 százalékban a dobozos, családi kiszerelés található meg a polcokon, ezt követik a pálcikás és tölcséres jégkrémek, végül pedig a multipack (jégkrémválogatás).

NEKED AJÁNLJUK
Sok szülő így rontja el a gyerek fejlesztését: nem lehet elég korán kezdeni

Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.

Ennyibe kerül manapság egy luxus mobilház: ez lehet a lakásválság megoldása? + videó

Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?

Ilyen még nemigen volt itthon: itt a bejelentés, elindult a magyar Kickstarter

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában

Milliókat bukhat, aki így indít vállalkozást: jól meg kell gondolni, a KATA sem jó mindenre

Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 22. vasárnap
Júlia, Rita
20. hét
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. május 22. 16:18