Az online vásárlások során gyakori a túlméretezett csomagolás használata, ami jelentős környezeti terhet jelent.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Bayer Hungária Kft. megtévesztette a fogyasztókat "Berocca" elnevezésű termékeinek népszerűsítésekor. A hatóság ugyanakkor figyelembe vette mind a jogsértés elismerését, mind pedig a megfelelési erőfeszítést a bírság kiszabásakor.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Bayer Hungária Kft. Berocca Performance vény nélkül kapható gyógyszerének és Berocca pezsgőtabletta étrend-kiegészítőjének reklámjai megtévesztők voltak, egyes tájékoztatásai pedig nem feleltek meg az ágazati előírásoknak. A hatóság 95 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást - derült ki a GVH közleményéből.
A GVH megállapítása alapján a pezsgőtabletta reklámjaiban az európai közösségi jog által engedélyezett, valós és igazolt hatásnál többet (pl. "pörgős" napot, "maximális teljesítményt") ígértek. Nem került feltüntetésre továbbá, hogy a teljesítménynövelés mely összetevőnek tulajdonítható. A gyógyszerrel összefüggésben pedig a hatóság a termékkategória feltüntetésének hiányát kifogásolta. E mellett az az állítás a reklámban, hogy a termék rövid időn belül segítséget nyújthat, nem állt összhangban alkalmazási előírásával, miszerint a hatáshoz 4 hetes szedés szükséges.
A Hivatal döntésében utal arra, hogy nem tilos a különböző kategóriájú termékeket kínáló, ún. ernyőmárka alkalmazása. Célszerű azonban a vállalkozásoknak figyelemmel lenni arra, hogy az egyes kereskedelmi kommunikációk ezen belül mely termék(ek)re vonatkoznak, illetve miként, milyen tartalommal jelennek meg. Valamennyi termék esetében elvárás ugyanis a megfelelő információt hordozó tájékoztatás.
A Gazdasági Versenyhivatal jelentős kedvezményeket nyújt a kiszabandó bírság összegéből a jogsértésüket elismerő, tevőleges jóvátételt tanúsító vagy megfelelési programot kidolgozó vállalkozásoknak. Tekintettel a jogsértések részbeni elismerésére, illetve a már megvalósított megfelelési erőfeszítésekre, az ügyben kirótt bírság végül a csökkentő tételek nélküli összeg kevesebb, mint a fele lett.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ököllel támadt az őt megbírságoló rendőrre
- Rafah ellen készül Izrael
- Az uniós értékek magyarországi helyzetéről fogadott el állásfoglalást az EP
- Fontos intézkedést vont vissza az NMHH szinte mindenhol
- Két hét alatt 12,5 kilósra nőtt a szegedi „csöppség” – videó
- Sikeres éve volt a MBH Jelzálogbanknak