A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
Korábbi közérdekű fogyasztói bejelentések alapján indított vizsgálatot a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a Fonyódi Ásványvíz Kft. által forgalmazott Jana eper és guava ízű üdítőitallal kapcsolatban. Az 1,5 literes kiszerelésű termékek egy részénél - a vásárlói jelzések szerint - vegyszerre emlékeztető, idegen szagot lehetett érezni, emellett opálos, úszó, lebegő pelyheket tartalmaztak. A problémát a hatóság akkreditált laboratóriumi vizsgálatai is megerősítették. A forgalmazó - a hatóság jelzése alapján - saját hatáskörben kivonta a forgalomból a 22.02.2019, a 23.02.2019 és 24.02.2019. minőség-megőrzési idejű tételeket. Most viszont több másik ízesítésnél is probléma lépett fel, itt a friss lista.
A Fonyódi Ásványvíz Kft. tájékoztatta a Nébih-et és kereskedelmi partnereit, hogy a korábban már saját hatáskörben forgalomból kivont Jana eper és guava ízű (22.02.2019, a 23.02.2019 és 24.02.2019. minőség-megőrzési idejű) üdítőital mellett további öt, az alább felsorolt azonosító adatokkal rendelkező üdítőitalt is kivont a forgalomból - írja honlapján a Nébih. A frissített lista:
- JANA kék áfonya és vörös áfonya ízű, energiaszegény szénsavmentes üdítőital 1,5 PET minőségmegőrzési idő: 24.02.2019 L1
- JANA szőlő és mirabella ízű, energiaszegény szénsavmentes üdítőital 1,5 PET minőségmegőrzési idő: 26.02.2019 L1, és 27.02.2019 L1
- JANA alma és licsi ízű, energiaszegény szénsavmentes üdítőital 1,5 PET minőségmegőrzési idő: 26.02.2019 L1
- JANA citrom és limetta ízű, energiaszegény szénsavmentes üdítőital 1,5 PET minőségmegőrzési idő: 16.02.2019 L1
- JANA ICE TEA erdei gyümölcs-áfonya ízű és vegyes gyümölcs ízesítésű, szénsavmentes üdítőital 1,5 PET minőségmegőrzési idő: 30.11.2018 L1
A forgalmazó tájékoztatása szerint ezek a tételek ugyanabban a gyártási ciklusban készültek, mint a korábban forgalomból kivont eper-guava ízű üdítőital. A Nébih korábbi tájékoztatásába hívta fel a vásárlók figyelmét, hogy amennyiben vásároltak a termékből, és a palackban fehér, lebegő szennyeződést tapasztalnak, illetve vegyszeres szagot éreznek, ne fogyasszák azt el!
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








