A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
A készpénz után a második legnépszerűbb nászajándék az utalvány, értéke akár 50-100 ezer forint is lehet, ha közeli rokonok, családtagok adják. A műszaki cikkek mindig a kívánságlista elejére kerülnek. Esküvők tekintetében még mindig a legkedveltebb időszak a nyár, az ajándékkártyák értékesítésében ezek a hónapok a műszaki áruházláncok számára is kimagaslóak.
Az esküvői szezon jellemzően májustól szeptember végéig tart, a tavalyi és az idei év eddigi gyakorlata alapján azonban ez már kitolódni látszik: egyre gyakoribb az árpilisi időzítés Mészáros Barbara esküvőszervező szerint. A szakember tapasztalatai szerint az esküvők több mint fele (kb. 55%) nyáron köttetik, de szívesen házasodnak tavasszal és ősszel is (20-20%). A téli házasságkötések aránya alacsonyabb (5%), ezzel együtt vannak olyan párok, akik kifejezetten téli esküvőben gondolkodnak és téli témára építik azt. Az őszt a szeptemberi és októberi kellemesnek mondható időjárás, és az esküvői utószezonra is jellemző kedvező árak teszik vonzóvá. Hasonló a helyzet a tavaszi időzítéssel is - írja közleményében a Media Markt.
Az esküvőszervező tapasztalatai alapján egyértelműen megfigyelhető az a tendencia, hogy tárgyi ajándék helyett inkább pénzt vagy utalványt kérnek a párok. Általánosságban elmondható, hogy a készpénz a legnépszerűbb (borítékban, képeslappal, pár kedves sorral), a második az utalvány, hiszen ezek szabadon felhasználhatók egy meghatározott összeghatárig a kiválasztott áruházban. A népszerűségben ezt a sorsjegyek követik, amelyek kis értékük miatt legtöbbször a nászajándék kiegészítői, de kreatív ötlet menyasszonytáncra is.
A tudatosabb párok interneten készítenek ajándéklistát, melyről a násznép tagjai annak megfelelően választhatnak, hogy mennyit szánnak az esküvőre. Ilyenkor a pár feltölti azokat a konkrét tárgyakat a weboldalra, amelyekre vágyik és a meghívottaktól például a mosógép, mikrohullámú sütő, vagy botmixer árát kapja meg, ajándékkártya formájában. Az esküvőszervező például kifejezetten ajánlja az utalványt, mert a pár a készüléket teljesítmény és márkapreferenciák szerint szabadon ki tudja választani. Az ajándékkártya ráadásul a készpénzzel szemben kifejezetten az adott célra használható fel, így a pár nehezebben csábul el, hogy másra fordítsa az összeget.
Azoknak, akik számára kevésbé fontos, mit kapnak a nagy napon, az esküvőszervező szintén az utalványt ajánlja, elkerülendő, hogy a párt azonos eszközökkel lepjék meg. Mészáros Barbara tapasztalatai szerint a közeli rokonok, ismerősök jellemzően 50-100 ezer forint közötti értékben adnak bónt, míg a távolabbi rokonok, ismerősök 10-20 ezer forint körül ajándékoznak. Típus szerint a leggyakoribbak a műszaki áruházak ajándékutalványai, hiszen előfordul, hogy a házasulandók a nászajándékokból új, még üres lakásukat vagy házukat szeretnék berendezni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- támasztja alá az esküvőszervező tapasztalatait Szánthó Balázs, a MediaMarkt Árkád ügyvezető igazgatója.
- tette hozzá Szánthó Balázs.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








