A Harvard, a Duke és a North Carolina Egyetem tudósai pszichológiai kísérletet folytattak nagyszámú női alany részvételével. A kísérlet célja az volt, hogy kiderítsék: akik hamis terméket viselnek, azok az élet más területén is hajlamosabbak lesznek-e a szabályok áthágására -írja a hamisitasellen.hu.
A kutatók a kísérletben résztvevő nőknek exkluzív Chloé napszemüveget adtak használatra. Az alanyok felének azonban azt az információt adták, hogy az általuk viselt napszemüveg hamis, míg a többiek a korrekt információ birtokában voltak. A kísérlet célja az volt, hogy megvizsgálják: vajon a hamis szemüveget elfogadók viselkedésükben is hajlamosabbá válnak-e a nem becsületes viselkedésre. Ennek megmérésére olyan feladatok elé állították a nőket, ahol lehetőség volt a csalásra, illetve lehetővé tették az alanyoknak, hogy a feladatok végrehajtását maguk értékeljék.
A kísérlet meglepő eredményt hozott. Azok, akik azt hitték hamis szemüveget viseltek, jóval nagyobb arányban csaltak az értékelésnél, amikor azt gondolták, hogy nem figyelik őket, mint azok, akik az eredeti terméket viselték. Az előbbi csoport 70, míg az utóbbi csoport 30 százaléka bizonyult szabályszegőnek. Az eredményt nem befolyásolták a résztvevők szociodemográfiai jellemzői, mert a szemüvegek véletlenszerűen lettek szétosztva.
A kísérlet után az alanyokkal még egy kérdőívet is kitöltettek, amely erkölcsi kérdéseket járt körül. Az eredmények itt is abba az irányba mutattak, hogy a hamis napszemüveg viselésének a tudata befolyásolja a viselkedést. A hamis napszemüveg csoport tagjai ugyanis az őket körülvevő világot negatívabban értékelték, mint a másik csoport tagjai. Az embereket becstelenebbnek, megbízhatatlanabbnak tartották és hajlamosabbnak gondolták őket a nem etikus viselkedésre.
A hamis tárgyak viselésekor legbelül csalónak gondoljuk magunkat, és ez a hamis éntudat oda vezet, hogy magunk is hajlamosabbá válunk a becstelen viselkedésre és cinikusan kezdjük szemlélni a minket körülvevő világot. A legtöbb ember azért vásárolja meg ezeket a márkásnak látszó termékeket, mert jóval olcsóbbak az eredetinél, és nem számolnak azzal, hogy ezért komoly "morális árat" is fizethetnek.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Ukrán gabonával segíti Magyarország az afrikai éhezőket
- A 300 eurót is meghaladhatják az idei húsvéti költségek Szlovákiában
- Idén sem maradt el a keresztrefeszítés és önkorbácsolás a Fülöp-szigeteken
- Elköltözik Szemesről a legendás balatoni filmfesztivál
- Újabb drón roncsait találták meg román területen
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt